Text-Hitler har ordet

Väsen, ett otroligt vackert och poetiskt ord. Ja det är så fint att man kan komma undan med att använda det två gånger i en och samma låtvers.

Du skadade hela mitt väsen
Du sa att jag alltid gjorde fel
Du klagade på hela mitt väsen
Tills jag inte längre var hel


Nej förresten, ingen kommer undan med det, inte ens Sara Varga (sin fina klänning, plutande läppar och härliga hårsvall till trots). Det känns enbart förbannat krystat och nödrimmat.

Sara Vargas tanke måste ha varit att hon ville ta patent på det vackra ordet väsen och hon trodde väl att hon så kunde göra genom att pratsjunga det två gånger i en och samma vers i ett melodifestivalenbidrag. Då skulle det bli hennes alldeles egna ord och personifiera hennes person; Sara Varga  - ett vääääääsen. Undrar vad för slags väsen hon är, kanske ett skogsrå? Har någon sett om hon har ett förruttnat hål i ryggen?


Du klagade på hela mitt väsen


Klagade. Hallå, vi har ett skogsrå här som någon har klagat på, är det ett fall för DO?


Jag vill hugga mig själv i halsen med en gaffel i schlagertakt...


Kommentarer
Postat av: E

Tycker inte att en ska göra så mycket väsen av en.

2011-03-22 @ 16:33:16
Postat av: Gogge

Haha jag störde mig den del på det där med när jag hörde låten.



Fast mest störde jag mig nog på Danny.

2011-03-22 @ 16:39:09
URL: http://surbullen.blogspot.com
Postat av: Linnea

kommer du ihåg min farfar som tyckte att jag såg ut som ett skogsrå, o du bara - men har inte de ett hål i ryggen?! hahahahahahahahahahahaha!!!

2011-03-22 @ 23:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0