Nu är det revolution på gång!

Jag kan inte annat än be om ursäkt för att jag bloggat så dåligt den senaste veckan, men jag har helt enkelt inte haft tid eftersom så många happenings och samkväm gått av stapeln. Först och främst så måste jag berätta att jag haft finbesök från Göteborg, då Nora med bihang förra helgen behagade besöka Sveriges östra sida.
Vi åt lunch (delade en burk i vanlig ordning) och diskuterade seriösa ämnen, så som avhållsamhet beträffande proppsug. Våra mammor anser att man bör sluta suga propp tidigast möjligt, medan Nora och jag tycker att man gott och väl kan snutta livet ut.



Vi-och-dom-känslan gjorde sig då påmind, vilket ledde oss rakt in på det infekterade ämnet "våra mödrars auktoritära förhållningssätt till barn och hem". Nora och jag har alltid haft lika trista erfarenheter beträffande detta och är rörande överens om att det är ytterst ocharmigt av våra mödrar att dikterar värre än Hitler. Efter att ha uppdaterat varandra på den fronten, kom vi fram till att varken Noras eller min mamma har bättrat sig det minsta sedan sist. Vi diskuterade hur märkligt det egentligen är, med tanke på den revolutionära våg som sköljer över mellanöstern. Någon av dem borde ju ha hjärna nog att inse att bägaren kan rinna över likväl innanför våra hems dörrar, som den har gjort i exempelvis Egypten. Hur som haver bestämde vi att vi skulle ta en sista-minuten-resa till Kos och på så vis visa var skåpet ska stå! Om morsorna inte släpper iväg oss, så kommer banne mig fanor att brännas - det ska jag bli man för!!!! Tyvärr hann ingen av oss sno åt oss våra mammors IPhones och boka någon resa, för båda somnade.





Ingen skada skedd, det fattar ju vem som helst att man inte kan revoltera om man inte är utsövd! Vi beslöt oss för att skjuta upp det hela tills mitt besök hos Nora i Göteborg.

/MVH Nils Dacke och Jeanne d´Arc

Kommentarer
Postat av: Jenny

Nora låter hälsa att hon har hittat ett billigt trycker som är villiga att trycka plakat till revolutionen. Hon undrar även hur deras gemensamma budget ser ut, Nora tror hon har sparat undan lite russin under soffan (en del har hon provtuggat men det flesta är så gott som nya)

2011-06-12 @ 09:43:06
Postat av: Noni

Musse vill att jag ska berätta att han ger tummen upp åt Noras plakatinitiativ. Beträffande budgeten så har han tydligen två hundar att sälja, men är osäker på vad han kan få för dem.

2011-06-12 @ 11:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0