Alvin blev medlem av Svenska Kyrkan i går...

...och det ville man ju inte missa. Så vi begav oss till Guds hus...
...men hon var inte hemma (lite ohyfsat om ni frågar mig).

Jag vinkade till henne i alla fall...


...och körde mina moves när det vankades musik....




Sedan gled Alvin förbi med Guds ställföreträdare, han hade vattenkammat hår dagen till ära


Sedan var det hela över och vi gick alla ut och hoppade...

...jag var bäst, som ni ser.

Efter det blev det tårta...


...två bitar slank ned...

...och jag använde en båt som bestick.

Meningen var även att Alvin skulle få en ballong i present av mig...


...men jag fick tillbaka den...


...och det var väl egentligen inte mer än rätt...

...för jag har ju mer användning för den.

Grattis Alvin, men akta dig för prästerna!


Kommentarer
Postat av: Alvin

Måste säga att jag är grymt imponerad av att få vara med på eran blogg. Och tack ännu en gång för presenterna, men måste tillägga att nästa gång jag köper en present till Mr Mus så kommer jag köpa något av värde för min egen del. Man lyckas ju få med sig presenterna tillbaka på det viset… :)

Dopet var ju som du vet inte mitt påhitt, det var enbart mammas! Måste ju delvis vara presenter som lockade för troende är hon ju inte, men hörde även något om att hon tycker det är en fin tradition… :)

Ha det så bra Mr M så ses vi snart igen!

2011-07-24 @ 21:47:04
Postat av: Musse

Ja det där med presentvalet är ett smart drag, jag har lärt mig det av min pappa. Han brukar köpa presenter till min mamma, som han själv vill ha - typ spetsiga underkläder eller märkliga högtalare...



Min pappa och mamma har bestämt att jag inte ska döpas, dom är inte troende och hatar kyrkan. Mina kompisar Noah och Milo är dock döpta, trots att deras mamma och pappa hatar kyrkan och ej är troende. Deras mamma och pappa resonerar som så att det är enklare för Noah och Milo att gå ur Svenska Kyrkan när de är större och själva kan välja, än det är för dem att gå med i Svenska Kyrkan. Så kan man också se på saken.



Oavsett hur man väljer att göra, så blir det bra i slutändan och alla måste få göra precis det som passar dem bäst. Både jag, mamma och pappa är hur som haver väldigt glada över att vi fick komma på ditt dop och mamma har erkänt att hon fick gåshud och tårar i ögonen, när ni gick in i kyrkan och låten från Ronja Rövardotter spelades.



Puss och kram!!

2011-07-25 @ 11:41:07
Postat av: Jossan

det blev ju jättefina kläder till dopet!

2011-07-26 @ 11:32:51
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: Noni

...och jag bar faktiskt jeans, men en vit blus och fina skor. Det fick funka helt enkelt.

2011-07-27 @ 00:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0