Morsan förtydligar

Så här ser min senaste Facebookstatus/Tweet ut:

Alla som förväntar sig och tror att jag ska komma i tid, vad är det för fel på er?


Jag skrev den igår efter att jag hade kommit 30 minuter för sent till en fikadejt med käraste Sara, Elma och Elise. Statusen är dock ett skämt. Den betyder inte att jag faktiskt tycker att det är fel på Sara, Elma, Elise eller någon annan som förväntar sig och tror att jag ska komma i tid. Det är mig det är fel på som oavsett hur mycket jag lägger manken till, inte klarar av att komma i tid.

Samma sak gäller inlägget om Luiz födelsedagspresent. Jag har INTE idiotförklarat NÅGON - den meningen är ett skämt. Den enda jag idiotförklarar i inlägget är mig själv, som ojar mig så över en present som ska införskaffas till en femåring! Personligen så tycker jag att det budskapet framgår relativt tydligt i texten, men det är ju min högst subjektiva åsikt.

Förtydligande: Alla som jag har pratat med om Luiz present (en gedigen skara människor då det ju räcker med att gå nedför Drottninggatan i Norrköping en vanlig tisdag, för att man ska träffa på en hel drös med personer som är bjudna på kalaset): INGEN av er är alltså idiotförklarad! Det var ett skämt.


Mamma Linda: det blir ingen leksaks- tuggummiautomat till Luiz, det blir ett flipperspel istället. 









Kommentarer
Postat av: Penny Lee

Inte för att jag känner dej egentligen, men det känns ju så lite när man läser bloggen. Det märks att du skämtar, det är en skämtblogg och ironi hela tiden ju. Jag älskar dej!

2011-01-08 @ 19:21:43
Postat av: Noni

Ironi är ganska svårt att illustrera och budskapet är inte alltid lika självklart för mottagarna som för skribenten. Men jag tror också att alla förstår att jag skojar - hela tiden! Den här bloggen går ju i princip ut på att jag gör narr av mig själv, min hund, mitt barn, min sambo - ja hela vårt liv och vår tillvaro.



Kul att du gillar bloggen, är du dum i huvudet eller?

2011-01-08 @ 20:37:59
Postat av: ................

Man fattar att det är skämt!

2011-01-08 @ 21:12:20
Postat av: Noni

Ja ja, men jag ville bara vara lite extra tydlig.

2011-01-08 @ 23:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0