I väntans tider

Så, nu är den gillrad. Med en Lindor-kula.



Jag blev rekommenderad att använda Snickers som bete, men jag tar det säkra före det osäkra - min mus är kanske en finsmakare.

Ett tag funderade jag på att inte döda musen utan endast fånga in den och bura in den och sedan låta Musse ha den som sitt första husdjur. Då kommer den inte vilja leva längre, HA! Men det kändes lite väl obarmhärtigt faktiskt och dessutom orkar jag inte med att få en massa djurrättsaktivister på halsen. 

Nu känner jag mig som katten nedan, snaaaaart lixom...




Att i tysthet ligga i sängen och vänta och plötsligt höra fällan slå igen - känslan i det!





Kommentarer
Postat av: Gogge

När jag bodde utanför Halmstad för typ två år sedan hade vi möss på vinden. När vi märkte att de gnagt sig in i vårt skafferi skaffade vi musfällor som vi laddade med ost. När första musen var fångad fick vi dock dåligt samvete och tog bort fällorna. Men efter någon natt med prassel i väggar och tak gillrades fällorna igen. Jag tror att vi fck 5 möss innan det blev tyst. Värst var musen som bara fastnat med benet och levde. Tur i oturen var att vi hörde den fällan slå igen så musjäveln slapp sitta fast särskilt länge innan han fick sig ett intimt möte med en hammare.

2011-01-10 @ 10:16:08
URL: http://surbullen.blogspot.com
Postat av: Noni

Jag har placerat den under diskhon där jag har hittat muslort och även hört den husera, men i morse stod fällan orörd. Irriterande!



Otäckt det där med musen som fastnade med benet, stackars! Vem höll i hammaren? Jag slöglodde på ett gammalt avsnitt Sex and The City igår på Comedy Central och där hade dom någon form av limplatta som mössen fastnade på när dom klev på den. Det kändes också taskigt, sitta fast i panik länge och sedan bli ihjälslagen.



Chrisses mamma åt smågodis i sängen en gång. Sedan vaknade hon av att påsen for omkring över hela golvet, ha ha.

2011-01-10 @ 11:50:29
Postat av: Gogge

Testa med ost om den inte vill ha choklad.



Jag höll i hammaren då min dåvarande sambo vägrade att ens titta på den lilla stackaren vi fångat.

Nä man behöver ju inte plåga mössen. En snabb död känns ju som det mest humana om man nu ska ha ihjäl dem.



Hahaha!

2011-01-10 @ 12:44:30
URL: http://surbullen.blogspot.com
Postat av: Noni

När musen/mössen gnager på vinden och i väggarna så känns det som om dom gnanger i hela djävla mig, samtidigt tycker jag synd om dom! Helt stört.



Vi får se om det hänt någon när vi kommit hem idag, annars får vi byta till oss.

2011-01-10 @ 12:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0