Jag har börjat läsa en bok...

...som har titeln Mörkrädd (av Andreas Roman). Den handlar om en kille som är 32 år gammal och heter David. David är så rädd för mörkret att han knappt kan vara hemma ensam om nätterna. Istället hänger han i barer eller betalar prostituerade för att sitta uppe och spela kort med honom. Denna märkliga form av fobi förstör hans liv och en dag får han nog och bestämmer sig för att bota sig själv. Han bosätta sig i en ensligt belägen stuga mitt i skogen, helt omsluten av kolsvart mörker nattetid och tänker inte lämna den förrän han lyckats stävja sin skräck. Det visar sig dock att han där verkligen får anledning till att vara mörkrädd, då något som lurar i skuggorna utanför stugan smyger sig närmare och närmare i takt med mörkrets intrång...

Återigen är jag fruktansvärt förbannad på mig själv. Boken känns nämligen relativt realistisk för mig och jag har svårt för att skaka den av mig. Varför? Jag spenderar ju för helvete mina kvällar och nätter i en skogsbelägen stuga omgiven av bäcksvart mörker!!!!! SMAAAAAART VAL AV BOK NONI, SMAAAAAAAAAAAAAAAAAART!!!!

Så här är det jämt, det känns som om jag har någon form av val-tourettes.

"handikapp"





Kommentarer
Postat av: Anlpo

pucko!

2011-01-13 @ 13:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0