Elma fyllde 1 år...

...igår och givetvis bjöds det på ett kalas som hette duga.




Sara hade styrt upp en hel drös med obestämbara gotter som vi kidz inte fick smaka:





...men vi hade fri tillgång till morotssticks och majskrokar...



...vilket känns aningen fräschare än de där kaloridrypande kreationerna.


(Elma & hennes mormor)

Kärt återseende: mitt gamla handikappfordon permobilen! Jag minns så väl hur jag besteg berg med detta ypperliga funktionsnedsättningshjälpmedel.

Charlie och jag ägnade säkert 1,7 hela minuter åt att snacka permobilerfarenheter där i hallen. Det är alltid vinnande att slå två koka huvuden ihop och i framtiden funderar vi på att inleda ett ingenjörssamarbete beträffande något stort, viktigt och intressant. Vi har preliminärbokat ett möte efter det att respektive potträning överstökats, fram tills dess är nämligen bådas agendor ganska fullsmetade.

Elma fick galet många presenter, exempelvis så gav jag henne en Musse Pigg-mjukis och av Hunden fick hon en stel hund som skällde patetiskt samt staplade omkring och gjorde bakåtvolter - asfult! Jag hade dessutom komponerat en fin sång på bebiska som jag framförde med tillhörande moves till Elmas ära:



Sedan dansade jag med Gunes som blivit lite avundssjuk på min sköna stil och därför utmanade mig i ett battle...

...i vilket jag självfallet ägde (ja ni ser ju tydligt hur Äpplets mormor utser mig till vinnare) och det var som om mord begick på dansgolvet.

Efter det så blev det lite dålig stämning när Fille försökte äta upp den stela robothunden som Elma fått av Hunden...

...inte för att jag gillar Hunden men när han ändå hade gjort sig till och köpt en present till Äpplet så tyckte jag inte att det var rätt av Fille att gnaga sönder den. Dessutom så var det ju Elmas hund så om någon skulle äta upp den så var det hon. Kanske överreagerade jag lite, men ingen annan sa ju ifrån och rätt ska banne mig vara rätt!

Shulululu!







Kommentarer
Postat av: Tilly

Jag vill också va kompis med Musse. Jag vill att han ska komma på mina kalas!

2011-01-03 @ 12:50:50
Postat av: Danne

HA HA HA HA HA HAAAAAAAAAAAAAAAA, Musse ÄGER!!!!!

2011-01-03 @ 13:01:13
Postat av: E

Hahahahaha! På tal om att Musse äger. Någon i min närhet skröt om att hon suttit bredvid Lill-Babs på en middag och sedan fått hennes förkylning. Alltså, i VECKOR nämnde hon att det var Barbro som smittat henne.

Nu kan jag äntligen förstå den nöjdheten; Musse har skänkt mig mitt livs förkylning! Träffade honom runt jul (tänk dagissyndromet) och nu ligger jag hemma med snor i överflöd!

2011-01-03 @ 15:12:29
Postat av: Noni

Jag måste komma fram till ngt straff åt Musse, det är fan inte snällt att hålla på så där! Själv har jag varit sjuk konstant i över en månad nu och innan Musse börjat på dagis så hade jag inte ens varit förkyld på flera år. Han dagis-monster-baciller är fan hardcore! Han måste sluta suga och tugga på alla saker dom har där.



Lillbabs djävla förkylning kan slänga sig i väggen, töntig!

2011-01-03 @ 16:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0