Som om husmusen inte vore nog

Vi har inkräktats av en duva. Den har tagit altanen i besittning och flög på mig flera gånger i dag när jag bar in matkassarna från bilen. En elak djävel. Den tycks dock nu ha hamnat i någon form av trans och sitter och tycker helt förstenad i ett hörn. Jag var nyss ute och tittade till den och den rörde sig inte en milimeter när jag petade på den med ett vedträ. I all välmening placerade jag en telefonkatalog över den som ett tält. Vi får väl se om den överlever natten. Håkan är vansinnig.





Har den inget torg att slå dank på i stället? Fan.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Det är bra Håkan, på den bara... :)

2011-02-11 @ 05:30:53
Postat av: Noni

Håkan har suttit i burspråket och vaktat hela natten, heeeeelt tokig! Vi har en hel del katter hemmahörande på vår gata och en är djävligt stor och brukar spatsera omkring på vår tomt och reta Håkan. När den får nys på duvan lär det ju bli fjädersymfoni på vår altan.

2011-02-11 @ 09:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0