Morsan myyyyyyyyyyyyyyyyyyyysbloggar!

I fredags råkade jag nämna för Sara att jag under flera år maniskt letat efter äkta jasminte, men tvingats ge upp utan resultat. Med ett finurligt ansiktsuttryck reste hon sig då upp från sitt köksbord och tog ned en teburk ur vilken hon plockade fram dessa små gynnare:

TORKADE JASMINBLOMMOR!!!!!! Sara har det mycket förspänt då hennes storebror är bosatt i Kina.

En sådan blomma ska man låta dra ganska länge i en mindre kanna te och den kan återanvändas tre gånger. Jag har en jumbokopp hemma som jag fått av käraste Elise, som jag alltid dricker mitt te ur och den är av ungefär samma storlek som en kinesisk tekanna. Denna kom med andra ord väl till pass när jag i lördags skulle dricka jasminte framför brasan - myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyys!



Då jag befann mig i ett riktigt myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyysmode så nöjde jag mig inte enbart med te och brasa, utan höjde myshalten ännu ett snäpp genom att addera min favoritchoklad till sammanhanget - myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyys galore!



Självklart hade jag sminkat mig hur läckert som helst trots att jag var ensam hemma och skulle ha hela lördagen för mig själv och självklart tassade jag omkring i svindyra mysmärkeskläder och bar absolut inga urtvättade bomullsplagg från H&M. Man myser inte till fullo om man inte är snygg, men det vet ni redan. Erkänn at ni  nu finner er ytterst avundsjuka på mitt underbara liv och min underbara tillvaro, va, va?! Jag är tjejen ni vill vara helt enkelt!!!! Men lugn i stormen, ni har faktiskt också möjlighet att mysa till det. Så här gör ni:
  1. direktimportera ett gäng handplockade exklusiva jasminblommor från Kina (antar att det skiter sig för somliga här)
  2. brygg te på dessa i en fantastisk kopp som ni fått av Elise (här föll säkert väldigt många av er bort, alla har ej tillgång till min Elise)
  3. tänd en brasa (VA, har inte alla en öppen spis hemma? bummer...)
  4. avnjut ditt te framför brasan med en kaka fin choklad (så till vida du inte har lätt för att lägga på dig, för ni vet ju att tjocka människor enbart är tragiska, oattraktiva och misslyckade, vilket ska undvikas till det yttersta)
Till er som lyckas ro detta i land (kanske endast Sara?), så vill jag säga grattis - ni är lyckade och exklusiva. Nästan lika exklusiva som jag! Myyyyyyyyyyyyyyyyyyyys på nu! Nästa helg kommer vi för övrigt att slå mysrekord, för då ska vi mysfika på stans mysigaste café med myyyyyyysigaste Surbullen som då ämnar besöka Norrköping.

Ps. det var absolut inte så att jag drabbades av en
smärre panikångestattack och hyperventilerade en aning i lördags, samt kände av en rejäl måndagsångest redan i går kväll (vilken jag fortfarande tampas med). Nej min tillvaro är precis lika perfekt som alla andra bloggerskors, hör ni det!!!!


Kommentarer
Postat av: Gogge

MYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYS!

2011-02-21 @ 18:35:55
URL: http://surbullen.blogspot.com
Postat av: Noni

Ja just det, precis så, bra där!

2011-02-21 @ 20:46:27
Postat av: AmerikatSofia

Skarp er for fan!

2011-02-23 @ 04:56:58
Postat av: Noni

Skarp skarpare skarpast?

2011-02-23 @ 08:27:51
Postat av: E

Provocerande mysigt. Jag ska fan oxå starta en blogg. Mysbloggen- kom och se hur mysig jag är, hela dagen, varje dag.

2011-02-23 @ 10:12:25
Postat av: Noni

Konkurrensen är tyvärr ganska hård, finns förbannat många mysbloggar. Du måste ha ett rejält ess i skjortärmen för att så att säga stand out. Vad har du för plan?

2011-02-23 @ 10:24:41
Postat av: E

Att vara mysigast. Bara göra fina påsk-fjäder-lyktor med mina välmanikyrerade naglar och iförd min puderrosa kashmirpyjamas. Sedan ska jag lägga upp mysiga och mumsiga recept på fredagsmysmiddagar <3<3<3

Ska knäcka dom jävlarna...



2011-02-23 @ 12:50:35
Postat av: E

Nej!! Någon hade hunnit före...

http://minmysigablogg.blogspot.com/

2011-02-23 @ 12:56:47
Postat av: Noni

Det finns ta mej fan alltid nån som är bättre än en själv!



"Puderrosa kashmirpyjamas", fy fan vilket obehagligt plagg...

2011-02-24 @ 10:52:55
Postat av: Gogge

Herrejävlar vad mysigt det var!

2011-02-26 @ 16:49:34
URL: http://surbullen.blogspot.com
Postat av: Noni

Det var sinnessjukt mysigt!!! Går inte att toppa!!!!

2011-02-27 @ 11:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0