I morse vaknade jag upp...

...med en gigantisk bröstvårta till vänsterarmbåge!


Ont så in i helvete gör den också och jag fattar inte vad det hela handlar om?


Så här ser den andra armbågen ut - inte ett dugg röd, svullen eller öm.


Den enda rationella förklaring jag kan komma fram till, är att den beror på att jag burit omkring på Musse en hel del den sista tiden. Han var exempelvis hemma från dagis hela förra veckan på grund av magsjuka och ville då gärna bli runtburen. I smidighetens tecken sitter han då oftast på min vänstra höft och arm, eftersom jag behöver kunna ha högerhanden fri till annat. Oraklet i mig säger mig därmed att det rör sig om en belastningsskada. 

För att råda bot på detta fruktansvärda tillstånd av smärta och för att undvika att det upprepas i framtiden, har jag fattat beslutet att amputera armen. Skönt att jag inte hunnit göra den där chabby-chick-tatueringen som jag yrade om i går. Då hade jag nämligen blivit väldigt förbannad ur onödighetsynpunkt och näst efter att drabbas av bröstvårtearmbåge så är att vara förbannad det värsta tillståndet jag kan tänka mig.

"tur i oturen"

Kommentarer
Postat av: Sof

Bursit?

2011-04-12 @ 12:09:28
Postat av: Noni

Ska genast googla det. Återkommer.

2011-04-12 @ 13:23:38
Postat av: Noni

Ja det lät ju som en trolig diagnos. Vi får se hur det artar/urartar sig.

2011-04-12 @ 13:26:40
Postat av: Lindooow

oh my god

2011-04-12 @ 22:20:55
Postat av: Laika

Om det är bursit och de ska ta hål på det, vill jag vara med!! It would make my day!!! Tänk att din smärta även kan utnyttjas som ett lärotillfälle! Livet är väl toppen! ;)

2011-04-12 @ 23:20:11
Postat av: Ida

Oj :O

2011-04-12 @ 23:31:05
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: Noni

Laika: räkna med att jag hör av mig till dig om det skulle bli aktuellt med en håltagning.



"bära-bäbis-armbåge"

2011-04-13 @ 10:13:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0