"Alkohol gör ingen kvinna vacker"...

... hörde jag just en ambulanssjuksköterska häva ur sig i SOS Gute på Kanal 5. Om det inte vore för att jag under den senaste tiden funderat starkt på att börja åka snålskjuts på mitt utseende, så hade jag inte brytt mig det minsta om den harangen. Nu känner jag mig däremot ytterst kluven, särskilt med tanke på att det på lördag vankas galej av fulla mått (banne mej!) och detta givetvis involverar alkohol. Hmmmm... #tänkersådetknakar

Efter 37 minuters funderande: Jag har ju kort hår! Kjolstyg med kort hår är inte attraktiva (universell sanning)! Man måste ha ett svall för att vara het. Jag kan alltså inte åka snålskjuts på mitt utseende, i alla fall inte än. Jag älskar att skjuta upp saker, det är kanske en av mina mest utvecklade färdigheter. På lördag ska det raj rajas!!! Ja djävlar i min lilla låda!

Appropå kort hår så var jag faktiskt så sent som idag på Barberar´n och fick min frilla ansad av bästaste Bella, som gör praktik där för tillfället. Resultatet:





Hon är så djävla duktig! Niklas som styr och ställer på Barberar´n, gick igenom klippningen när Bella var färdig och sa då att jag har en utmanande nacke. "Det är därför jag oftast bär halsduk när jag går ensam i mörka gränder, en vill ju lixom inte utmana ödet", hävde jag då blixtsnabbt ur mig . "Nu snackar vi frisörspråk förstår du och med utmanande nacke menas i ditt fall att du har 8 virvlar där som gör den mycket svår att klippa", svarade Niklas. Ännu en anledning att skjuta på det här med att åka snålskjuts på utseendet.

På lördag: kort hår, utmanande nacke och alkohol - HURRA!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: .....

Ha ha ha ha, ja skjut upp det där och lev livet istället!

2010-11-18 @ 19:31:49
Postat av: burgschki

Asfint och ha så kul!



Och börja inte åka snålskjuts på ditt utseende, sånt leder ingen vart i längden.

2010-11-18 @ 21:08:22
Postat av: Fisken

Äh det var skitsnyggt. Bry dig inte om den dumma frisören! Alkohol gör i allafall min omgivning småsexig?

2010-11-18 @ 21:50:03
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/
Postat av: Gogge

Jag ska definitivt ta kontakt med Bella igen när jag kommer till Norrköping i december och behöver klippa mig. Din frisyr är verkligen skitsnygg. Korta frisyrer på damer är helt klart att föredra framför längre varianter. Så det så!



Ha så kul på lördag. Det ska jag ha.

2010-11-19 @ 10:18:28
URL: http://surbullen.blogspot.com
Postat av: Noni

Burg: där sa du ngt, man e ju lixom inte snygg för evigt. Och tänk om man hamnar i en svacka, som typ när man fött barn eller så. Det finns lixom ingen A-kassa som räddar en i sådana lägen. Ett djävligt osäkert kort helt enkelt.



Fisk: ja men faktiskt, alla blir ju snygga när man häller i sig alkohol. Den där ambulanssjukskterskan visste fan inte va hon snackade om. För övrigt var hon själv apful, undrar hur mycket sprit hon druckit i sina dar?



Gogge: GÖRT, hon e djävligt duktig. Det är inte lätt att klippa mig för jag framhäver alltid en massa abstrakta beskrivningar av märkliga frisyrer som inte ens finns, men hon styr alltid upp det. Nu håller jag på att spara ut håret, men måste ju klippa till det mellan varven och det är svårt att göra ngt bra av det för tillfället. För övrigt så förväntar jag mig ett inlägg om vad som händish på lördag för din del!?

2010-11-19 @ 12:36:49
Postat av: Gogge

Done!

2010-11-19 @ 14:00:34
URL: http://surbullen.blogspot.com
Postat av: Nilli

Mors lilla olle var barnkultur tydligen. Som tur var sjöng dom bara en sång. Däremot fattade dom inte att man ibland vill duscha av sig mamma, lägga sig i sängen och dricka en flaska vin. Det var det nästan spöstraff på att säga.

Postat av: Noni

Gogge: tnx, ska glida in o läsa.



Nilli: och vad hade dom tänkt då, att man skulle dricka vi i sängen MED ungen? Idioter...

2010-11-19 @ 16:42:09
Postat av: Nilli

Eller hur. Jag tänkte "varför frågar dom inte vilket vin?!"

Postat av: Noni

Nilli: Eller huuuur! Dom kunde väl ha rekommenderat nån ekologisk pava.

2010-11-20 @ 12:24:53
Postat av: simone- en mode och fotoblogg!

håret vart suuuuupper bra!

2010-11-21 @ 14:00:09
URL: http://ssimonejidling.blogg.se/
Postat av: Noni

Tack Mone, men allt e din syrras fel!

2010-11-21 @ 18:05:16
Postat av: Nils

Jag tycker du ser ut som jag.

2010-11-22 @ 19:03:55
URL: http://www.byggidioterna.blogspot.com
Postat av: LADY DAHMER | confessions of a neurotic attentionwhore

näääääääääää - och här har man gått och supit för att försöka bli lite snyggare liksom. För det är väl därför man dricker? För att bli snygg? Eller?

2010-11-22 @ 19:45:54
URL: http://ladydahmer.blogg.se/
Postat av: Noni aka Byndys Bitch

Nils: I don´t know u!



Dahmer: jag brukar dricka för att bli full.

2010-11-22 @ 22:10:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0