"WE R FAMILY...

... I GOT ALL MY SISTERS WITH ME" löd ur högtalarna då Mamma och jag entrade Volvo Showroom i Kungsträdgården. Vi hade dock lite svårt att slita oss från parken utanför där solen gassade och körsbärsträden stod i full blom.



Väl inne möttes vi emellertid av denna syn...

...ett berg av feta goodiebags! Vi hade kommit rätt...

Trappan upp till andra våningen hade dekorerats med små söta vårplantor...


... våra härliga Loppi-tjejer hade minst sagt lagt manken till.

Väl uppe bjöds vi en fräsch och hälsosam lunch från Ica To Go, Mamma valde en härlig sallad på färska räkor.



Kändisnunorna duggade tätt bland gästerna, vi satt exempelvis bakom modeoraklet Cecilia Blankens...



....och träffade roliga Knivlisa som jag fick en puss av och blev kär i.



Hanna Hedlund var en proffsig och rolig konfrensier...

...och Linda Bentzing ryckte in istället för snygglot Rami Shaaban (som till Mammas förtret fått förhinder) och berättade om PLANS verksamhet (mer om PLANS mycket viktiga projekt i ett senare inlägg).

Mamma misströstade dock ej då Polarn och Pyrets chefsdesigner visade sig vara en heting.

Han berättade om Polarn O Pyrets nya kollektion som helt framställs av återvunnet material (!!!!!) samtidigt som ett gäng duktiga barn manekängade. Dessutom tyckte han att Mammas frisyr var snygg, "tack, men jag måste framhäva att den inte bara är snygg utan även väldigt funktionell" svarade hon på den komplimangen.... (eeeeh, retard!!).

Förutom detta så fick åhörarna en genomgång av tankarna bakom det barnvagnstillverkande företaget Bugaboo och dettas samarbete med U2-Bonos välgörenhetsorganisation RED (mer om detta i ett senare inlägg). Vi Föräldrars chefredaktör informerade om tidningens pågående omslagstävling, vilken man kanske skulle delta i...?


Vi fick en ny kompis också, Tessan som sitter där med blond kalufs och rosa schal.

Hon driver den fina bloggen Rosa Koriander.

Jag härjade och tjoade en hel del under hela eventet och vid ett tillfälle fick jag bingo i blöjan. Tessan hjälpte dock Mamma att plocka undan allt skräp, omtänksamt! Tillslut somnade jag i vagnen och Mamma kunde efter alla presentationer i lugn och ro spana på de medverkande företagens utställningar och snick snacka lite med representanterna.
















Kommentarer
Postat av: Therese

Hej! Vad fint du har skrivit om mig :) Tack snälla! Vad också roligt att få veta vad de där kändisbloggarna heter, jag är ju helt ute på det där. Lantis som jag är och allt :)

2010-05-16 @ 21:58:34
URL: http://www.rosakoriander.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0