Vik hädan...

...för här kommer jag med Framtiden! Det ligger i hela samhällets intresse att jag som morsa privilegieras, så att jag kan se till att detta underverk till gossebarn fortsätter att utvecklas och mår bra.  Det är min uppgift att göra honom redo för att så småningom ta sig an världen som en sund och välmående individ.



Det talas en hel del just nu om det så kallade Mammahatet och en rad bloggare samt krönikörer som Amanda Widell och Fotbollsfrun reviderar kring detta fenomen, vilket tycks gå ut på att människor spyr galla över morsor som syns, hörs och tar plats i det offentliga rummet med vagnar och högljudda barn. Folk och fä tycks tydligen anse att amning, blöjbyten, spyor och barnskrik enbart bör existera i hemmets lugna vrå och absolut inte ute på caféer eller restauranger och liknande.



Själv har jag inte stött på detta Mammahat, vilket kan beror på att det som flera reviderare påpekat, kanske är en stockholmsföreteelse.  Eller så beror det på att jag helt enkelt inte kunde bry mig mindre om de attityder som Mammahatet tycks bestå av. Jag är nämligen av åsikten att alla ska vara otroligt tacksamma över att jag har valt att sätta detta A-barn till världen och även gör mitt yttersta för att han ska bli en välmående och fungerande samhällsmedborgare. Folk på gatan borde i stället för att hata och irritera sig, komma fram till mig och tacka mig för att jag har valt att göra detta! Min tillvaro borde även underlättas exempelvis genom att staten tillgodosåg mig med besök av exempelvis hemtjänstpersonal eller dylikt. Jag borde premieras för att jag upplåter både min kropp och min själ samt all min tid till samhällets Framtid.


Glöm inte att handen som gungar vaggan är handen som styr världen!

Kommentarer
Postat av: Plupp

Klockrent skrivet!

2010-06-01 @ 09:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0