Te av tårar...



När jag var liten brukade min mamma läsa en bok för mig som handlade om Herr Uggla. I ett kapitel av boken har Herr Uggla bestämt sig för att brygga te av tårar. Han satte sig då i sin fotölj och tänkte på en rad väldigt sorgliga saker, så att han började gråta och kunde samla upp tårar till att brygga sitt te på. Jag minns hur jag själv så gärna ville smaka det där teet, men det var så svårt att klämma fram så pass många tårar att det räckte till en kanna.

I dag har vi dock lyckats brygga te av tårar till förbannelse för Mamman, Bebisen och Hunden bara gråter och gråter och gråter...

Kommentarer
Postat av: Moppen

Jag minns också. Mormor brukade läsa den för mig när jag sov över hos er.

2010-05-05 @ 22:46:03
Postat av: Noni

Jag kan fortfarande höra hur hon läste upp den avslutande meningen "te av tårar, det är allt väldigt gott...".



2010-05-06 @ 07:25:23
Postat av: Linnea larsson

Den var min Favoritbok! finns den och få tag i idag?

2010-05-06 @ 12:33:55
Postat av: Noni

Det verkar vara sjukt svårt att få tag på den, det var länge sedan den trycktes senast. Undrar om vi har den kvar på landet...

2010-05-06 @ 13:58:24
Postat av: Ellie

gå in på bok.nu och sök efter Herr Uggla och när boken kommer upp så finns det en liten länk under den där frågan "Vill du att denna bok ska tryckas igen?", som ni kan klicka på om ni vill det.

2010-05-06 @ 14:01:02
Postat av: Linnea Larsson

I dag berättade Marcus att Anders fru Malin hade gått bort.. Nu förstår jag varför ditt hjärta blöder. Fy vad hemskt.. stackars Anders och deras son..

2010-05-06 @ 20:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0