Zzzzzzz

Idag såg jag ut så här...



...medan Mamma såg ut så här.



En viss skillnad vad gäller fräschör går att utläsa och man kan säga att jag är en aning mer allert än hon. Det beror på att jag tar vara på sovstunderna mycket bättre än hon och väljer de rätta tillfällena. Det finns exempelvis ingen anledning att sova om nätterna som hon verkar tycka. Nej då ska man vara uppe och filosofera, pyssla, gnola på nångon trevlig dänga samt spana in halvkassa serier på tv och retas med Hunden. 

Tidigare idag när vi åkte bil så såg jag dock ut så här.
 



Det är nämligen när man åker bil som man ska sova. Mamma har emellertid inte insett att dessa färder enbart är transportsträckor, då det inte händer något förutom att ett trevligt gung och ett sömnvänligt motorburr erbjuds. I stället sitter hon där framme och sliter och drar i det där runda hjulet som hon har framför sig och stirrar och hetsar. Visserigen är väl bilfärderna ganska väl lämpade även för gymnastik, men ser man ut som Mamma så bör man verkligen prioritera sömn framför allt annat.


Kommentarer
Postat av: J

Största bvc-lögnen; efter fyra månader står de sig flera timmar på ett mål mat. Så helvete att de gör! Varannan timme dag som natt.

Folk skulle ta fel på oss, så lika är vi i utseende.

2010-03-31 @ 21:00:17
Postat av: Noni

Ja vad i helvete lixom! Från alla håll och kanter hör man dessutom "ge eeeeeeersättniiiiing när han ammat färdigt sista målet för kvällen, då kommer han sova heeeeeeela natteeeeeeen!!!!!". Efter tre kaosnätter så prövade vi igår det, men det gick käpp rätt åt skogen kan jag förtälja. Ungen blev vansinnig över flaskan, skeden och koppen - VANSINNIG!!!!

2010-04-01 @ 15:30:39
Postat av: J

Faaan för jag har nämligen köpt hem idag för att bara få sova lite en natt. Kul!

2010-04-01 @ 19:23:41
Postat av: Noni

Ja för oss sket det sig som sagt totalt, men ni kan ju ha bättre lycka för det tycks ju precis alla andra ha. Först tänkte jag att det berodde på flaskan, men det gick inte att skeda eller ge från kopp heller. Nu sitter jag här med grov ångest inför i natt och har förbrukat den sista livlinan.

2010-04-01 @ 19:56:41
Postat av: J

VANSINNIG var ordet!

2010-04-02 @ 08:28:40
Postat av: Noni

...sa Bill! Ordet var VANSINNIG sa Bull! Jag har inte kollat upp det här med välling och när den ska börja ges etcetera, men det kan ju vi glömma här hemma för Musse hatar flaskan... suck...

2010-04-02 @ 20:41:00
Postat av: Nils

Sådär brukade jag se ut efter en hård kväll på guske. Är det så man känner sig när man fått barn, som efter en hård kväll på guske?

2010-04-07 @ 15:27:50
URL: http://www.byggiditerna.blogspot.com
Postat av: Noni

Ja precis så, fast man känner sig än värre inombords än man gör efter en kväll på Guske.

2010-04-07 @ 22:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0