Tradera är som crack!

Februari månads Traderavinster har nu alla infunnit sig och summan av kardemumman är att jag fokuserat en hel del på me&i-plagg till Musse. Två pyjamassparkdräkter, två hängselplychbyxor samt två bodys, håvade jag in till honom.





De bruna och beiga plychbyxorna passar Musse perfekt just nu, men de turkosa kommer han nog inte kunna ha förrän han är cirka ett år.







Nöjdast är jag emellertid över denna snygga skötväskan från svenska Rätt Start. Jag budade hem den för endast 400 pix, i totalt oanvänt skick med tags och allt - ett sant Traderakap!



Skötdyna, nappfaskvänliga sidoytterfack och funktionell upphägningsannordning för vagn, är några av ingredienserna som gör väskan så trevlig. Den är sydd i slitstarkt militärgrönt (som ju är såååå rätt i vår) syntettyg och brunt skinn och dess insida består av så många fack att du får plats med både dina och din bebis prylar.



Detta budande har emellertid lett till ett beroende - Tradera är som crack för mig! Jag måste besöka denna auktionssight varje dag och alltid buda på något. Som tur är så kammar jag dock inte alltid hem det jag lägger bud på. Dessutom är det snällare för miljön att köpa begagnade saker än att införskaffa nya.


TVÅ OVÄRDERLIGA TIPS FRÅN EN ÄKTA TRADERAJUNKY

*Var uppmärksam på vad varan som du budar på kostar ny. Det händer att begagnade saker säljs för en högre summa på Tradera, än vad som står på deras prislappar ute i affärerna (så går det när traderaknarkare låter budandet bli maniskt).

*Läs beskrivningen av varan noga då bilderna kan vara missvisande. Exempelvis så syns tvättblekningar och noppor väldigt dåligt på foto och det är trist att få hem ett synligt välanvänt plagg om man förväntade sig att det skulle vara i nyskick.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0