N*E*R*D

Det kom ett mail:

God dag Håkan,

Jag gillar dig så till den milda grad och skulle gärna vilja att du kom hem till mig på lördag. Vi är ett gäng som träffas var helg för att diskutera livets mest väsentliga tankenöt, Star Trek VS Star Wars. Du har ju åsikter och vetskaper om det mesta och det skulle vara en ära för oss att ha dig sittande vid vårt bord. Själv håller jag Star Wars varmast om hjärtat och jag kommer ikläda mig en Yoda-outfit. Du får gärna låna min Spockdräkt om du vill.




Lördagens gathering kommer att kretsa kring nedanstående huvudfårga:

* Kan The Empire besegra The Federation?

Fundera inför i morgon kring huruvida svaret på denna fråga består i om Skywalker och Solos handgemängsstajl, kan rå på Mr Spock och Captain Picards mer vetenskapliga problemlösarsätt?

Väl mött Truls

Ps. Ta inte med dig Pyttemänniskan, han är för lågt stående för att ens få en glimt av vår gemenskap




Hej Truls,

Det är alltid lika trevligt att få brev av fans och jag jag håller givetvis med om att Pyttemänniskan inte är värdig ett besök i er grupp. Jag är dock fruktansvärt upptagen på lördag, mamma och jag ska äta ostkrokar och kolla på Melodifestivalen när Pyttemänniskan somnat och
dessutom befinner jag mig i en period då mitt ena bakben känns malplacerat och i behov av att gnagas av.  2013 ser jag emellertid en eventuell lucka i kalendern, hör av dig då.

/Håkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0