Hot Dog

Det kom ett mail till mig idag:

Bäste Håkan,

Jag heter Korven och har troget följt din blogg sedan start. Kanske är jag ditt största fan.? Tyvärr har saker och ting trasslat till sig för mig på grund av finanskrisen. Innan den var ett faktum investerade jag hela mitt sparkapital i den amerikanska högoddsaktien Tailwagging, som nu inte är värd ens ett korvöre.  Jag ser ingen annan utväg än att avsluta mitt jordeliv och har därför iklätt mig ett korvbröd och inväntar nu döden.



Min sista önskan är att du Håkan publicerar mitt testamente i bloggen, vilket lyder som följer:

¤ Strypkopplet går till elaka bulldogen Kremlan, må din husse hålla hårt i det
¤ Gabardinkostymen får Povel, han har ju ändå haft den sedan han lånade den på Valborg 2003
¤ Hundkojan överlåter jag till Dollar och hennes tio valpar, de kan behöva en rymligare boning
¤ Receptboken som jag ärvt av morfar, går till Miklos för all sveda och värk
¤ Skattkartan som leder till min bengömma får du Håkan, gnag i frid

Jag vill även lätta mitt hjärta genom att framhäva mina bekännelser offentligt, pass på:

¤ Det var jag som pinkade i porten den där sommardagen i fjol då det åskade så, jag är en feg skit...
¤ Förlåt Miklos för att jag gjort din tillvaro sur med morr och bett genom åren, men jag ville bara imponera på de andra jyckarna och nu ångrar jag mig så
¤ Bentley, jag älskar dig och har så gjort ända sedan jag såg dig för första gången 

Farväl!



Korven, om du läser detta så vill jag uppmana dig att hålla ut och vara stark! Hoppa ur korvbrödet nu och försök att ta livet lite mer med en klackspark. Ta Bentley i tassen och spring mot solnedgången!

 Var kan jag hämta upp skattkartan?

/Håkan


 


Kommentarer
Postat av: hjääälp!!

...

2010-03-07 @ 21:17:49
URL: http://www.youtube.com/watch?v=X0-Sv6YnxEc

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0