Gårkvällens förlustande

Igår strosade Linda och jag planlöst runt i centrala Norrköping och snackade goja. Musse tjattrade förnöjt på obegriplig bebiska i sin vagn och kvällssolen kysste våra ansikten. Suget efter att inmundiga en kall öl på en uteservering gjorde sig påmint, men passade Musse verkligen in på en sådan? Vi nöjde oss med att fortsätta vandra omkring i sakta mak och svävade då och då ut i ett hoppsasteg till Musses enorma förtjusning. På gräskanten ovanför strömmen snett emot De Geer-hallen, satt människor i klungor och njöt av solen och utsikten. Plötsligt passerade vi en kvinna och en man som låg med varandra. Ja ni läste rätt - en halvmeter nedanför trottoaren som vi gick på och mitt i allas blickfång, könade två personer!!! Stumma av chock över vad vi just bevittnat, stirrade Linda och jag på varandra och kliade oss förbryllat i huvudet. Innan vi visste ordet av kom dock en polisbil farandes och ut ur den kastade sig Kling och Klang. De avbröt abrubt kärleksakten och skrev ut böteslappar till turturduvorna, som skamset stirrade ned i backen medan de försökte få ordning på sina kläder.

Både Linda och jag kände att vi verkligen behövde var sin öl, för att kunna svälja ned det sanslösa skådespelet. Samstämmigt bad vi Musse att lugnt och stilla sluta sina ögon och välkomna John Blund, varpå han så gjorde (han kan vara otroligt tillmötesgående om han bara vill) och vi styrde kosan mot Saliga Munken!





Ölen gjorde susen och det nyss upplevda traumat var snabbt bearbetat. Dessutom placerade vi vagnen med Musse i, ytterst strategiskt...



...framför det middagsätande paret som enbart drack vatten. Det såg bättre ut.



Så kom Calle med polare förbi på long board och de slog sig ned hos oss. Jag kände mig fri och uppsluppen och vi tjoade och tjimmade så till den milda grad. Linda köpte en Dagens till mig och precis när jag druckit upp den, vaknade min lilla fotboja till liv och gav ifrån sig ett rejält illvrål. Alla runt omkring oss tittade märkligt på mig när jag (och inte det ordnade paret som vagnen stod framför) reste mig upp och började ordna med Monstret...

Kommentarer
Postat av: Linnea Larsson

ÅH MY GOD!!!! hade de sex??? HAHAHAHAHAHAHAHA!!! stackar musse vad han måste undra ;-)) Fin klänning du har förresten =)

2010-06-23 @ 21:31:18
Postat av: Noni

Ja det var helt galet!!! Vi drog ned sufletten över Musse....



Klänningen kommer från Monki, det var 75% REA!!!

2010-06-23 @ 21:48:11
Postat av: linda Liljeblad

ja fin du är..alltså linda berättade nyss om galningarna:) herregud vad osmakligt.

Haha fotboja.

2010-06-23 @ 22:19:39
URL: http://[email protected]
Postat av: Noni

Vi trodde först att vi såg fel och sedan när polisen kom blev ju hela grejen ännu stördare. På sidan om De Geer-hallen finns ju en liten ö med en bar och uteservering på, de som satt där (och den var självklart full det fina vädret till ära) såg dem ju mitt framför sig.

2010-06-24 @ 08:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0