Morsan konsumentvägleder

I går investerade jag i en ny diskborste.



Den förra fyllde inte längre sin funktion.



I ärlighetens namn så har jag ända sedan den första disken känt mig missnöjd med den blå borsten och jag är beredd att säga att den faktiskt aldrig riktigt fyllt sin funktion. Den var på tok för stor och klumpig och man kom inte åt överallt med den. Men tre stycken kostade endast femton kronor på Rusta och det var ju billigt och bra tänkte jag. Men billigt är tydligen inte alltid bra, i alla fall inte när det gäller diskborstar! I går köpte jag tre stycken rosa på Ica Maxi till priset av 25 kronor och dessa håller en helt annan klass kan jag förtälja! 

 

De är nätta och lätta och man kommer åt över allt, medan de gamla fastnade redan i starten.



Att diska med den blå borsten kan likställas med att köra runt i en skruttig gammal Datsun. Att diska med den rosa borsten kan likställas med att glida fram i en ny Merzedes. De rosa brostarna kostade 10 kronor mer, men det var de värda, hör du det Plus-Sverker!?


Kommentarer
Postat av: linda Liljeblad

Tack för dagens första asgarv.:)

Är din tandborste oxå sådär tovvig... ?

2010-06-03 @ 08:55:42
URL: http://[email protected]
Postat av: Noni

Kan vi inte låta det vara osagt?

2010-06-03 @ 10:54:56
Postat av: Linnea

Hahahahaha!!! Har den rosa också, den är jättebra! Gud bless ICA MAXIS diskborstar =))

2010-06-03 @ 16:34:42
Postat av: Pernilla

Du som verkar ha koll på begagnat, var brukar du kolla och köpa saker? Letar en gåstol, vill ju inte gärna köpa en för 1000 kr och blocket och loppi är redan kollat och där finns ingenting.



I övrigt så älskar jag såna diskborstar som man fyller på diskmedel i handtaget, sån har jag, det känns lite retro och fungerar utmärkt :P

2010-06-04 @ 08:05:56
URL: http://viciousmamalicious.wordpress.com/
Postat av: Noni

Aauuu, tack för diskborste tipset!



Här är en länk till en helt ny gåstol på tradera:

http://www.tradera.com/Super-fin-rolig-Gastol-2-i-1-Walker-Ljusbla-Ny-i-kartong-Fraktfritt--auktion_161103_105817765



Där fanns flera stycken och de var billiga, men för det mesta krävde säljaren avhämtning.

2010-06-04 @ 08:13:37
Postat av: Pernilla

Ja det är ju avhämtningen som är problemet, man vill ju gärna att det finns i Norrköping med omnejd.

2010-06-04 @ 14:07:01
URL: http://viciousmamalicious.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0