Before you...



...my whole life was acapella...




...now our symphony´s the only song to sing!



Sniff This-flocken älskar Kelis senaste singel Acapella! Dess text är fullproppad med underbara metaforer och det svänger rejält om beatet. Dängan är en hyllning till hennes och Nas´ son Knigt, som kom till världen den 22 Juli 2009 och i slutet av videon syns den lille hängandes i en bärschal på mamma Kelis rygg.




Självklart gillar vi även Acapella av den enkla anledningen att den är just tillägnad Knight. Det hör inte till vanligheterna att svängdängor av idag handlar om kärleken till ett barn och vi på Sniff This älskar att Kelis och David Guetta valt att sätta ihop denna hyllningslåt.

Kommentarer
Postat av: Plupp

Bra låt!

2010-06-17 @ 21:44:11
Postat av: Nils

Har flera gånger tänkt att, när jag ser dig med din nya frisyr (Noni), du är lik mig. Roligt för dig att vara lik en manlig byggidiot. Eller är det jag som är lik en småbarnsmorsa? Jag vet inte.

2010-06-17 @ 22:41:48
URL: http://www.byggidioterna.blogspot.com
Postat av: Noni

@ Plupp: yez!



@ Nils: jag tar din kommentar som en komplimang! Du ska veta att du kan va ett riktigt snygglo när du gör dig till lite extra med deodorant och brylkräm, i alla fall om man har fått i sig ett tequilarace för mycket. Det är den Nils jag väljer att tro att jag liknar. Klart det är kul!



HA HA HA HA, jag kom helt sonika att tänka på när du umgicks lite med min vän Lollo och Pozo på fullaste allvar, riktigt seriöst och nästan lite argt hävde ur sig "hon är för bra för dig, FATTAR DU, hon är för BRA!". Han hyste en märklig vördnad för henne. Hur som haver så är hon idag gift med en fängelsedirektör och arbetar som jurist på försäkringskassan.

2010-06-17 @ 23:03:42
Postat av: Nils

Haha. Om jag inte minns fel så var det kärleken till någon liberal företrädare som kom mellan oss. Hade det varit Nils anno 2010 hade det kanske slutat annorlunda men då hade man principer.



Apropå gamla minnen. Badkaret Noni.

2010-06-18 @ 06:56:48
URL: http://www.byggidioterna.blogspot.com
Postat av: Noni

Ja det var ju inte så att någon annan tyckte att hon var för bra för dig. Det var bara Pozo som hade den föreställningen och var så sjukt seriös med den - hilarioous! Jag minns allt hur hon en kom hem från er en gång och berättat att du från och med den sekund hon förtäljt att hon röstat på Folkpartiet, behandlade henne som en pestsmittad, ha ha ha ha!!!!



Badkaret ja, det är där jag hör hemma, med en gammal filt över mig! Det är tragiskt att jag är så ful när jag gråter. Det borde väl betyda att även du är ful när du gråter?

2010-06-18 @ 07:50:01
Postat av: Nils

Haha- Det var inte för att hon röstade på folkpartiet Noni, det var för hon tyckte svensktestet var en så JÄVLA bra idé.



Jag gråter inte.

2010-06-20 @ 23:38:39
Postat av: Noni

Tyckte hon verkligen det? Naaeeee, det har jag fan jätte svårt att tro...



Du gråter visst, det är ju du som skrivit den självbiografiska texten till "Du vet att jag gråter" som Petter framför. I KNOW IT, U KNOW IT - WE ALL KNOW IT!!!

2010-06-21 @ 07:13:47
Postat av: Nils

Tro vad du vill men så var det. Du tror väl inte jag skyr någon som pesten bara för att den är folkpartist, det vore ju bara löjligt.



2010-06-21 @ 14:25:02
Postat av: Noni

HA HA HA, jag minns den ljuva tiden då du och Janatan jagade en kille på cykel genom hela Nkpng av den enkla anledningen att han var moderat.



Jag blev osams med Lollo flera gånger på grund av att hon var folkpartist, så hon vågade kanske aldrig ta upp språktestfrågan med mig....

2010-06-21 @ 16:59:07
Postat av: Nils

Haha, det var inte för att han var moderat utan det var för att han gått i vår klass på universitetet. Han var dum i huvudet och kallade sig själv för Micke Moderat.

Tror du verkligen att jag var så snäv att jag förföljde människor pga vad de röstade politiskt?

2010-06-22 @ 08:30:53
URL: http://www.byggidioterna.blogspot.com
Postat av: Noni

Ja haaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, du förföljde honom för att han gick i din klass!!!! Rationellt....



Han gästspelade faktiskt även lite i min klass, men när han plagierad någons uppsats och blev dock utkastad.

2010-06-22 @ 23:04:20
Postat av: Nils

Va? Gjorde han det i din klass också? Vilken idiot.



Det är väl bättre att man förföljer någon för att den går i ens klass än att man gör det för dens politiska åsikts skull? Det roliga är ju att det låter som om vi pratar om högstadiet men det är ju universitetet. Hahha

2010-06-23 @ 09:21:01
URL: http://www.byggidioterna.blogspot.com
Postat av: Noni

-förföljer du honom för att han är nazist?

-nej för fan, jag gör det för att vi går i samma klass fattar du väl!

- eh...nej!



Han blev utkastad som sagt, redan första terminen tror jag. Hn förstod inte riktigt poängen med att plugga. Men min alldeles egna stalker blev minsann inte avstängd, nej han fik gå kvar medan jag tvingades ta sabbatsår...



2010-06-23 @ 21:57:06
Postat av: Nils

Just ja! Sjukt. jag har kvar hans mail på min dator. Creepy mf.

2010-06-29 @ 10:24:52
Postat av: Noni

HAR DU!!!! Shit!!! Jag skrev ut alla och la dem på vinden, men jag tror att de försvann i en flytt och nu funkar inte min liu-mail längre (wonder why?!). Du skulle inte kunna skicka dem till mig? [email protected].



Jag såg för övrigt offret här om dagen, han var ute och gick i närheten av min pappas boning...

2010-06-29 @ 11:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0