Skogsstress

Det är ganska stressigt här ute i skogen för det finns så otroligt mycket att vakta. Dels är det tomten och huset och mamma (de självklara och uppenbara tingen), men jag har dessutom en mängd inventarier som jag inte är intresserad av att någon ska lägga vantarna/tassarna på. Här har ni exempelvis mina tomater.



Nu när de börjar få färg så är de heta villebråd för både bjärv och Anders (bjärven känner ni, men den sistnämnde bor i skogen, är sabeltandad, har tre ben var av två är sju meter långa och ett mäter nio meter och han äter små hundar med hull och hår).



Jag vaktar dem med min själ och sitter på pass under dagarna (kvällar och nätter tillbringar jag i burspråket) och spanar, lyssnar och vädrar med min känsliga nos. För att vilseleda tomatintressenter så har jag placerat ett gäng fejkblommor strax intill...



...som ska fånga deras uppmärksamhet. Dessutom har jag planterat några piplökar som extra attraktion i en låda, vilken jag har placerat på andra sidan ytterdörren.



Nog för att jag är snabb som vinden, men jag kan inte befinna mig på två ställen samtidigt. Tur att jag är så listig och klok och kan komma upp med så smarta avledningsobjekt, annars hade jag nog inte kunnat fokusera ordentligt när jag ligger i burspråket.



Kommentarer
Postat av: Linnea

Hahahahaah! Det är bra Håkan! vad skulle din flock göra utan dig??! Älskar din blogg

2010-07-25 @ 13:16:35
Postat av: Linnea

Hahahahaah! Det är bra Håkan! vad skulle din flock göra utan dig??! Älskar din blogg

2010-07-25 @ 13:17:25
Postat av: Håkan

Ja vill man ha något gjort så måste man göra det själv...

2010-07-25 @ 15:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0