Den där timmen...

Den där timmen, den mellan 18.00 och 19.00, är den värsta! Ungen är då så vansinnigt tröttgrinig och accepterar inget annat än att bli buren. Trots att han blir buren så härjar han högljutt och slår sin mamma samt biter henne i ansiktet.

För att råda bot på bebisens övertrötta beteende, tog jag ut Håkan och honom på promenad cirka klockan 18.23 denna kväll. Eftersom jag inte ville att bebisen skulle somna så bar jag honom, istället för att köra honom i vagnen och när vi precis hade gått upp för en aslång backe (är det konstigt att jag ser ut som Gollum?) började det ösregna och vi blev alla tre dyngsura.

Väl hemma klädde jag av bebisen alla kläderna och torkade honom med ett badlaken. Då fick han syn på skötväskan som stod på golvet och började rota i den och för husfridens skull så lät jag honom klämma på allt som fanns där i. Han var väldigt söt i sitt regntufsiga hår.

Sedan blev han plötsligt tyst. Han hade upptäckt sin snopp och börjat leka med den. Det är inte allt för ofta Musse roar sig på egen hand, så detta var väl lite av ett kodakmoment. Jag fotade dock inte.

Nu sover han och jag tror ju precis som varje annan afton, att det är just denna natt som han kommer att fortsätta att göra så ända tills i morgon bitti...




Kommentarer
Postat av: linda Liljeblad

Nony!!! jag vet så väl vad du pratar om . Ett tag hade jag oxå Gollum rygg. helt ärligt så va jag såå orolig för den puckeln som smög sig på. Beundrar dig för det du gör just nu o för din sjukt roliga blogg. kram!

2010-07-28 @ 23:04:59
URL: http://[email protected]
Postat av: Noni

Det är så skönt att du finns, Linda!

2010-07-29 @ 07:48:06
Postat av: Pernilla

Mm han är så söt :)

2010-07-29 @ 20:39:45
URL: http://viciousmamalicious.wordpress.com/
Postat av: hanna

allt bra?=)

2010-07-29 @ 21:20:27
URL: http://hannazlife.blogg.se/
Postat av: C.

Hej!



Vi känner inte varann men jag vet vem du är (obehaligt va, höhö!), kanske gemensamma bekanta or so? Å pga det har jag hittat din blogg via någon bekants bekants fejsboksida - sådan är jag, lägger mig i saker jag inte har å göra med;) Och sånt lönar sig tydligen för jag finner din blogg vansinnigt roande!! Jag gillar ditt språk å din cyniska framtoning! Ja, det var det ville säga. Keep up the good work! Mvh/C.

2010-07-31 @ 11:10:08
Postat av: Noni

Hej C!

Jag älskar att du lägger dig i mitt liv! Det är terapi att skriva och skapa och självklart vill man göra det för publik!



Kram!

2010-08-08 @ 08:58:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0