Om att lacka ur över "småsaker"

Jag har inga som helst problem med att människor exempelvis på en fest, gör narr av att jag som "ung" tjej äger samt är VD och trafikansvarig för ett åkeri. Det jag har problem med är när samma personer visar sig vara banktjänstemän med makt att avgöra vem som ska få ta lån till att exempelvis köpa ännu en tankbil till sitt företag eller inte.

Problemet är alltså inte att en människa vädrar en fördom i det lilla sammanhanget där på festen. Problemet är att en människa som besitter fördomar, florerar och har inflytande även  i sammanhang som är mycket större än så.

Det har hänt att jag har blivit definierad som den som har förstört en och annan fest, genom att inte acceptera förlegade skämt och gliringar. Jag betraktas av många som en argbigga och har otaliga gånger fått frågan om jag inte tål skämt. Jag brukar då svara att jag självklart tål skämt, men att det är de där skämtens konsekvenser i ett annat sammanhang, som jag har så djävla svårt för.





Kommentarer
Postat av: Lindisia

Credd!!!!

2010-12-15 @ 10:59:17
Postat av: Danne

Jag hatar när det blir så där. När folk liksom inte fattar varför man blir arg och tycker att man är töntig bara.

2010-12-15 @ 11:44:48
Postat av: Nils

Jag önskar att jag hade ditt kurage, vid lika de tillfällen ler jag alternativt skrattar med.

2010-12-15 @ 17:03:39
Postat av: linda Liljeblad

Respekt!! Du är klok o fin min vän!

2010-12-15 @ 18:57:35
URL: http://[email protected]
Postat av: Noni

Tyvärr så kan det där liknas vid tourettes för mig ibland, jag kan lixom inte hålla käften. Vore skönt att lära sig att välja sina strider.

2010-12-15 @ 19:31:01
Postat av: ägget

Shut upe with the shut upe! *uttalas på Italiensk-amerikanskt vis.

2010-12-15 @ 23:40:09
Postat av: Ägget

För övrigt är Linda lite väl hemlig..krav på inlogg o grejer!

2010-12-15 @ 23:42:55
Postat av: Noni

Ägget, du känner min tourettes och vet att den är obotlig! Somliga älskar det (läs din morsa), andra älskar att hata det.

2010-12-16 @ 11:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0