Årets julklapp är begagnad!

Mången gång har ni hört mig upprepa orden "Tradera är som crack". Nu kan jag som VIP-bloggare och ambassadör för Loppi.se, stolt berätta att även denna köp och sälj-sight är precis lika beroendeframkallande. Nu har man där nämligen möjlighet att sälja och köpa begagnade prylar, både till fast pris och via budgivning. Ja ni läste rätt - Loppi.se erbjuder äntligen en auktionsfunktion!

Loppi.se är som Blocket OCH Tradera, fast med fokus på barnprylar. Kan det bli bättre? Nej, i alla fall inte för en sönderstressad morsa som mig. Det enda nöje jag orkar med att ägna mig åt, är nämligen att sitta framför skärmen och buda loss på diverse prylar till Musse om kvällarna när han läger slagget.

Det allra skönaste med att shoppa secondhand är att man slipper smutsa ned sitt samvete, då ju grejerna är märkta med etiketten återvinning. Tänk på det så här i juletider då alla klappar ska införskaffas - begagnade presenter är det nya svarta, nyproducerade prylar är sååååå 2001. Dessutom slipper man hetsa runt i folkmassor och stå i kö, när man istället kan sitta hemma och knäcka nötter framför brasan.






Kommentarer
Postat av: Malin K

Precis så är det, begagnat är lika med återvunnet. kul med auktion också!

2010-12-08 @ 13:55:47
Postat av: Sofia

Superbra ur ekonomi & miljösynpunkt:-) Mindre bra ur snart 13-årings synpunkt:-(

2010-12-08 @ 18:11:20
Postat av: Noni

Varför är det mindre bra ur en 13-årings synpunkt?

2010-12-08 @ 18:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0