Gårkvällens ensammiddag - stöldgods!

I går var vi på Åby Krog och käkade, eller jag åt inte så jätte mycket eftersom Musse var på sitt allra härjigaste humör (han ville väl imponera på Elma?). Han vägrade sitta fint i stolen och äta sitt mellanmål, utan skulle istället prompt rasa omkring i restaurangen och prova att ställa sig upp mot allt och alla.



Jag kunde absolut inte sitta ned längre än 30 sekunder i stöten och alla andra gäster tittade medlidsamt på mig när jag i min anletes svett hindrade härjet från att slita ned dukarna från borden och stoppa fingrarna i eluttagen. Jag lät honom till och med uppehålla sig med att rota igenom hela skötväska och exempelvis riva ut alla mina bindor och sprida omkring dem under bordet till allmän beskådan, för att hinna få i mig lite av den ytterst delikata kycklingrullen som Sara beställt åt mig.

När det var dags för oss att gå så tog jag med mig rullen i en doggybag, för jag hade endast lyckats få i mig sex tuggor av den. I går kväll när Musse somnat och jag skulle avnjuta den vid min ensammiddag, satte jag en gurkbit i halsen när det plötsligt gick upp för mig att...




...jag hade glömt att betala för den! Jag hade tagit Härjet under armen, sagt tack och hej och gått därifrån utan att göra rätt för mig - ÅNGEST! I ren desperation gick jag in på Rejta.se och gav Åby Krog ett toppenomdöe, för att på så vis lindra det brott jag begått. Andreas måste när han har tid åka förbi och göra mig skuldfri, själv skäms jag så mycket att jag inte törs gå dit!










Kommentarer
Postat av: linda Liljeblad

Galenpannan är ju helt tokig.! HAha

2010-08-13 @ 08:37:29
URL: http://[email protected]
Postat av: Noni

Sjövild asså, jag kan inte koncentrera mig på något annat än honom så det är väl inte så konstigt att jag glömmer saker hela tiden...

2010-08-13 @ 08:58:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0