Äpplet och Pumpan - första mötet!

I morse när jag vaknade var jag riktigt glad...



...för idag skulle jag få träffa Elma för första gången!




Elma betyder äpple på kurdiska och det heter hon eftersom hennes pappa är kurd och hennes mamma älskar äpplen - smart kompromiss! Elma och jag har så mycktet gemensamt, exempelvis så hette ju jag Pumpan mina första tre veckor i livet eftersom jag är född på halloween. Äpplet och Pumpan - vilket radarpar!

Tyvärr var Äpplet inte alls lika glad över att träffa mig...




...hon drabbades till och med av en släng av avsky när vi blev presenterade...




...och blotta åsynen av mig gjorde henne förtvivlad! Undrar om det var något jag sa....? Hur som haver ska vi ses nästa vecka igen och då hoppas jag på att få henne på bättre humör - skam den som ger sig! Jag är helt övertygad om att hon kan lära sig att älska mig, det där med kärlek vid första ögonkastet är så överskattat. Kärlek börjar med bråk - det vet ALLA!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ja dom hade ju redan ringt varandra och bestämt klädkod för en matchning gjord i himlen.



Han är så otroligt söt haha. När han ser så där glad ut så smälter man verkligen!

2010-08-11 @ 17:55:08
URL: http://viciousmamalicious.wordpress.com/
Postat av: Noni

Han ser så rolig ut med dom där tänderna av olika höjd!

2010-08-11 @ 19:43:06
Postat av: Elma

He he, ja synd att jag har en period just nu när jag är rädd för allt. Mamma kallar mig därför för rädisan (eller som det även heter på latin: Raphanus sativus). En tanke är att vi kanske har ännu mer gemensamt än vad vi först trodde i och med att rädisan är en grönsak precis som pumpan som faktiskt tillhör gurkfamiljen. Hm, vad tror du?

2010-08-11 @ 20:05:28
Postat av: Pumpan

Kära Äpplet, för mig behöver du inte vara en rädisa - jag är inte farlig. Bara framfusig och aningen härjig. Nästa vecka ska vi leka. Jag ska visa dig mina fina leksaker och du ska få låna mina favoritbyxor som jag har vuxit ur. Puss och kram!

2010-08-11 @ 20:22:07
Postat av: Elma

It´s a deal!

2010-08-11 @ 20:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0