Lördagsfördriv

Igår morse fick jag ett lammben av min mormor, hon hade lagat en stor stek i ugnen och det överblivna benet sparade hon till mig.



Jag ägnade därför hela lördagen åt att gnaga ute på gården och då menar jag HELA lördagen. Min vän Frasse kom förbi någon gång vid lunchtid, men jag hade ingen tild till att latja med honom då jag ju befann mig i ett sällan skådat gnagarmode.  Jag var fast besluten att benet skulle krympa till ingenting!



En god gnagare vet att byta ställning ofta och jag varierar mig vant och smidigt. 



Fort rör jag mig från liggande till stående till sittandet till ryggläge till sidoläge och så vidare...



Jag vet exakt vilken ställning som jag ska nyttja vid det aktuella
ögonblicket, det är därför jag är så effektiv



Dessutom använder jag även både tassar och klor mycket väl och min fina teknik gör att jag med all rätt kan kalla mig för gnagexpert.



Det där lammbenet var emellertid ganska mastigt, så framåt kvällen var jag riktigt mör av allt gnagande. Vid åttatiden kom Lill H förbi med sin mamma och pappa på grillning, men jag orkade knappt sätta honom på plats. Han fick till och med leka med Pippi-Gul utan övervakning, då jag var så pass seg att jag var tvungen att dåsa i soffan och knappt orkade hålla svansen upprätt. 

Denna lördagsaktivitet  resulterade även i att jag vaknade vid  4-tiden i morse av de värsta av skithugg. Som tur är så är min mamma väldigt lättväkt (hon var förmodligen katt i sitt förra liv - tvi, tvi, tvi!), så hon  hoppade kvickt upp ur sängen och följde med mig ut till diket. Dessa extremt krävande skithugg avlöste sedan varandra under hela dagen  - det bubblade så till den milda grad i magen på mig och jag tror att jag nu har fyllt halva diket med korvar. De senaste 3 timmarna har det dock varit lugnt på kakafronten, så nu hoppas få en god natts sömn efter denna mycket krävande helg. Gud vad skönt det ska bli med måndag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0