Morsan fixar kalhygget!

Med tanke på de kala fläckar som uppenbarat sig på min hjässa, så är det en faslig tur att jag klär så bra i huvudbonad. Istället för att helt abrupt lägga mig ned och självdö (vilket var min första tanke då jag fick klart för mig att mitt hår faller av i tussar), så prövade jag i går några trevliga kreationer, pass på!

Först testade jag turbantrenden (ni vet den som alla modeorakel maniskt lyfter fram as we speak).




Kriteriet för en lyckad bild = maximalt läpp-plut (det har man ju sett på alla bloggar och i tidningar)




Denna turbanhar jag virat ihop av en Anna for Monki-schal och det var en fördel att den var elastisk kan jag förtälja.


Jag testade även denna hatt som någon glömde kvar hos mig när jag bodde i Karlskrona.



Det är som sagt viktigt att pluta med läpparna när man tar sådana här bilder, men man får heller inte glömma bort att man måste ha sug i blicken!





Stilikonerna Robyn och Linda Sundblad syns frekvent bärandes baskrar och givetvis vägrar jag vara sämre.





Hur man väljer att bära baskern kan varieras i evinerlighet...




Jag prövade även denna feta rosett, måhända döljer och gömmer den inte generande hårlöshet lika väl som de föregående huvudbonaderna, men den drar uppmärksamheten från de kala fläckarna.




Det är som sagt skönt att jag klär så ypperligt i huvudbonad!

Kommentarer
Postat av: Linnea Larsson

HAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!! HELT UNDERBARA BILDER! Du ser ut som flickan med baskotten dudeli dudeli dej

2010-04-23 @ 19:04:24
Postat av: Noni

Hon hade en neonrosa baskott, den var snygg!

2010-04-23 @ 22:25:33
Postat av: Nils

Jag väljer bild nr 5. Den döljer mest.

2010-04-24 @ 21:41:02
URL: http://www.byggidioterna.blogspot.com
Postat av: Noni

Ja Nils, jag tror faktiskt att bild nummer 5 gör mig mest rättvis.

2010-04-25 @ 07:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0