Håret är halva ditt utseende...

...var rädd om det! Så löd punchlinen till en reklam för barnängens schampo, som florerade i tidningar och på affischer och i reklamen innan bion när jag var liten. Ett konstaterande och en uppmaning som sedan dess varit fastetsade i mitt medvetande. Kanske är det därför som jag nu är försatt i ett traumatiserat tillstrånd, jag har nämligen börjat få kala fläckar i hårbotten och kan ta loss tussar av hår från huvudet!

 

Det är helt normalt att tappa mängder av hår efter en graviditet. När man är gravid så tappar man nämligen inget hår alls och efter förlossningen vill kroppen darför göra sig av med de lastgamla strån som egentligen skulle ha trillat av för evigheter sedan. Det är dock inte helt normalt att kunna dra bort tussar från huvudet. På BVC sa dom att det förmodligen beror på stress och det låter ju rimligt. I snart sex månader har jag nämligen stressat när jag ätit, stressat när jag duschat, stressat när jag läst tidningen, stressat när jag diskat, stressat när jag skrivit sms och stressat när jag bajsat etcetera. Jag har till och med stressat i sömnen! När som helst kan nämligen ungen vakna, när som helst kan ungen bli missnöjd och börja gråtskrika och jag måste därför skynda mig och jag måste hetsa hela tiden! Man blir inte snygg av att bli morsa....




Kommentarer
Postat av: Sofia

Att man tappar hår av stress vet jag ju, men TUSSAR:-o Då borde jag vara flintskallig nu suck

Hoppas håret repar sig fort. Kram.

2010-04-22 @ 19:51:43
URL: http://www.ansolira.bloggplatsen.se
Postat av: Noni

Eller så är du helt enkelt inte så stressad som du tror...

2010-04-22 @ 21:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0