Tvättid med en störd Pyttemänniska....

Hej alla, det är Håkan som skriver. I lördags klockan 07.00 hade vi tvättid. Den korkade Pyttemänniskan hade dock missuppfattat bokningen och trodde att den startade vid 05, så han väckte oss därför ca klockan 04.52 - IDIOT! Pyttemänniskan är ju som vi alla vet dessutom ytterst lat och mamma bär honom i hans fula stol när vi tvättar, vilket stör mig en aning.


I väntan på hissen; jag ruskar mig pigg medan Pyttemänniskan suger maniskt på sin napp


I hissen på väg ned: jag känner doften av vedervärdiga Zucki! Pyttemänniskan agerar pösmunk i sin stol. Mamma håller all tvätt.

Väl nere i tättstugan började genast mamma och jag att sortera, medan Pyttemänniskan satt i sin stol och pillade på sin papegoja som han tagit med sig. Det störde mig. 



När vi dragit igång maskinerna skulle Pyttemänniskan sitta framför den stora av dem och meditera. Fy fan vad störande!


Kolla på bilden nedan och finn ett fel:


Just precis, de som tvättade innan oss har använt mangeln! Jag visste varken ut eller in när jag upptäckte detta, förvirringan var total och jag fick svårt att andas - det bor byfånar i vår trappuppgång!

Efter att Pyttemänniskan hade mediterat så drog han igång ett yogapass - än mer störande!


Jag tror inte att Pyttemänniskan förstått vad det här med tvättid innebär, men det är ju i så fall inte första gången som han missuppfattar något... Jag missade hur som haver första delen av nyhetsmorogn med Tilde på grund av hans sinkande, såååå stört!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0