Har jag missat något?

Idag träffade jag en lufs som hette Lenny.



Förstår ni att killen drog runt på stan med en propp i käften!? Givetvis kunde jag inte låta bli att fråga varför, för tänk om jag hade missat någon väsentlig njutning i att suga propp? Hemma hos oss dräller det ju av proppar sedan Pyttemänniskan blev en del av flocken, så om någon gav mig en skälig anledning så skulle jag med enkelhet också kunna börja snaska napp. Lenny svarade dock inte på min fråga, han bara sög och sög med drömsk blick.

 

Mamma blev tydligen också nyfiken och frågade Lennys koppelhållare om varför henns jycke hade en propp i munnen. Hon fick till svar att det var en outredd angelägenhet. Koppelhållaren tittade sedan ned i vagnen och petade på Pyttemänniskan. Hon frågade mamma vad han hette och när hon fick veta svaret så utbrast hon:
- MUSSE!!!?? HETER han verkligen det? Alltså är Musse hans RIKTIGA namn?
När mamma svarade att fallet var så, så sa tanten:
- Ja ni ungdomar är allt bra konstiga!
- Är du medveten om att du kallar mig konstig samtidigt som du själv går omkring med en hund som har en napp i munnen, svarade mamma och sedan gick vi.






Kommentarer
Postat av: Sofia

Hahaha..det gäller att ha svar på tal...asgarv

2010-03-10 @ 09:46:45
URL: http://www.ansolira.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0