En storm i ett vattenglas...

Fragment ur ett mail som damp in till Morsan är om dagen:

...Jag tycker att det är helt underbart att du bloggar som du gör. Äntligen någon som säger det som det är, o inte det där gulligull puttinuttiga... alla som bara putsar på sin yta, o polerar sina fjädrar. Skriver historien om sig själva på internet, men de väljer enbart de goda bitarna, o sen lever de sitt liv genom bloggen. Fast vad vet jag om hur det är egentligen, det kan ju säkert variera sig det där, men iaf så är jag glad att det finns någon vettig, någon som kan tänka sig att säga som det är o inte utelämna det som är piss, någon som du!..

Tack så mycket för dessa vänliga ord, de gjorde mig galet glad och gav mig en spark i baken att fortsätta levera oglamourösa och avklädda inlägg om det stormiga vattenglas som jag befinner mig i.



Varför jag väljer att likna min tillvaro vid ett stormiga vattenglas, beror på att många (både närstående och främlingar) gärna betraktar den precis så. Det kaos som går av staplen inne i min bubbla, har inte någon effekt på världen utanför och är egentligen inget att höja på ögonbrynen över - precis som en storm i ett vattenglas helt enkelt!  Att det sedan finns människor som har förmågan att ta till sig, samt uppskattar att läsa om hur påfrestande det är att sitta mitt i ett litet vattenglas samtidigt som stormen rasar i det, är jag otroligt glad över!

Kommentarer
Postat av: Nils

Det var jag som skrev mailet va? Det var jag va? VA? VA?

2010-04-28 @ 08:12:05
URL: http://www.byggidioterna.blogspot.com
Postat av: Noni

Nej Nils, det var inte du! Varför har du slutat ta pillerna mot din schizofreni?

2010-04-28 @ 08:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0