Grattis på namnsdagen Veronica Charlotta Linnea

I går hade jag namnsdag för tredje gången denna månad. Därför tyckte jag att det var på sin plats att faktiskt bli firad, varför jag bakade en enmanssockerkaka (lånade Musses lilla form).



Möjligtvis så rörde det sig om en tvåmannakaka, men eftersom jag vägrade bjuda så var den i praktiken en enmanskaka.



Innan jag gräddade den så tryckte jag i jordgubbar och mörk choklad i smeten.


Efter att jag ätit nästan hela, hamnade jag i sockerkoma och däckade på soffan. Som tur var så har jag en fantastisk 1,5-åring här hemma som sjunger likt en gud. Klockan var väl 23.17 när han väckte mig med sin skråååååålande skönsång.



Det är väldigt mycket trevligare att vakna av sång, än att bli väckt av gråt och skrik kan jag förtälja.



Jag tolkar det som hans sätt att gratulera morsan på namnsdagen. Hur som haver så somnade jag sedan om i sängen med sminket på och när jag vaknade i morse så såg jag ut så här rödmosig och djävlig.




Men det är lugnt, jag har varit med om värre morgonskräckupplevelser. I torsdags vaknade jag exempelvis upp så här...



...det tog flera timmar att skaka av sig det där uttrycket kan jag förtälja. Måhända hade jag väl drömt något drastiskt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0