Tacos - om Musse själv får välja

Jag var på  Kupolen med gudmor Diddi och kusin Arvid i veckan. Mamma och Diddi beställde tacotallrik och Arvid valde en drös med pannkakor.



Gissa vad jag bjöds? KORVBRÖD MED OST OCH SMÖR SOM MAMMA HADE TAGIT MED SIG HEMIFRÅN! Kan man bli mer kränkt än så? Nej det tror jag banne mig inte! Om mamma nu anser att korvbröd med ost och smör är lämpligt att inmundiga medan alla andra snaskar i sig delikatesser av en helt annan klass, så får faktiskt det stå för henne. Därför ställde jag givetvis till med en scen, för att på så vis kräva min rätt till läckerheterna som erbjöds de övriga men inte mig. Så det hela slutade med att Mamma åt korvbröd och jag tacotallrik.







Nu hoppas jag verkligen att Mamma lärde sig en läxa och att jag aldrig mer ska behöva stauera något liknande exempel - det är ju så tråkigt att tvingas tjata och vara gnällig jämt och ständigt bara för att hon har så svårt för att fatta!


"rätt ska  vara rätt"

Kommentarer
Postat av: kIM

bra musse!!!!!

2011-07-01 @ 14:06:09
Postat av: Nilli

Hahahaha!

2011-07-01 @ 23:43:20
Postat av: Vilma

Hej! Gillar du att fota? I så fall får du vara med i min foto-tävling; http://vilmassfoton.blogg.se/2011/june/foto-tavling.html#comment

Kram! :)

2011-07-02 @ 00:02:14
URL: http://vilmassfoton.blogg.se/
Postat av: Laika

2011-07-02 @ 02:03:43
Postat av: Laika

Förstår att Mus-Göran blir upprörd! Vad är det för mor han har egentligen? Kan någon ringa socialen?!

Vad blir det härnäst? En tripp till Liseberg utan att få åka karusell? Eller ska han vara tvungen att sova om nätterna också? Å Mus-Görans vägnar hoppas jag på bättring!!

2011-07-02 @ 02:08:11
Postat av: Musse

Det blir revolution om ingen bättring sker, Mamma har fått sin chans och borde ha lärt sig och om detta eller något liknande sker igen så gör jag kaos!

2011-07-02 @ 08:31:47
Postat av: Anonym

Bra jobbat Musse!! Hur kan morsan ha tänkt egentligen. Trodde hon kände dig vid det här laget! Vi längtar efter di n energi! Nu har vi semseter! Ska vi ses o leka!? kram Luiz o Ossie!

2011-07-02 @ 11:16:11
Postat av: Musse

JAG VILL LEKA!!!! NÄR!? Kan typ när som helst!

2011-07-03 @ 10:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0