Vi ska på Luiz 5-årskalas...

...på söndag och här om dagen tog jag upp ämnet presentval med en annan inbjuden gäst. Hon underströk att grabben absolut inte vill ha något töntigt, för töntiga grejer gillar han verkligen inte! Jag idiotförklarade henne för mig själv efteråt, för vem vill ha en töntig födelsedagspresent? Vem gillar töntiga grejer? Och vem vill egentligen ge bort en töntig födelsedagspresent? INGEN! Enkelt lixom.

Men nu när jag har funderat lite så har jag kommit fram till att det inte alls är så djävla enkelt. För vad är egentligen töntigt enligt Luiz? Betraktar han exempelvis Pippi Långstrump som töntig vid det här laget, eller är hon fortfarande rolig och tuff? En bekants dotter som fyllde fem år i somras önskade sig ett par Converse i födelsedagspresent - har Luiz insett coolheten i det eller är det töntigt alternativt intetsägande med skor? Ju mer jag vänder och vrider på det här med vad som kan anses vara töntigt och inte, desto osäkrare blir jag.

Under ett desperat skede var jag inne på att köpa Luiz en morakniv, för det kan fan inte vara töntigt i en femårings ögon - säkert kort lixom! Frågan är dock hur coolt mamma Linda och pappa Magnus skulle tycka att det var om jag införskaffade honom en sådan? Min syrra gjorde misstaget att låta sin då sjuårige son Gustav, ha en morakniv att tälja med (barkbåtar och skit). Han fick dock ABSOLUT INTE ta med den någon annan stans och bara använda den när han befann sig under sina föräldrars uppsikt. En dag ringde dock fotbollstränaren och var lite upprörd. Några tjejer hade tjuvkikat på Gustav och hans lagkamrater i duschrummet efter en träning, men det rådde minsann den sistnämnde bot på. Flickorna kommer aldrig någonsin smygtitta in i något duschrum igen, nu när  Gustav med Kniven en gång jagat iväg dem... Nej någon morakniv blir det banne mig inte till Luiz, hur coolt det än må vara i hans ögon!

Mamma Linda har dock tipsat om att tuschpennorna där hemma har torkat ut och att grabben gillar att spela Finns i sjön men inte får låna sin mammas kortlek. Pennor och kortlek alltså, det är ju ganska anspråkslösa prylar, varken töntiga eller coola. Allvarligt talat, vad håller jag på med!? Killen fyller fem år och femåringar gillar väl det mesta, i alla fall av och till! Det som var töntigt igår är coolt idag och tvärt om.
Nej nu är det jag som springer iväg och köper upp en hel automat med bubbelöverraskningar - ni vet en sådan där som man stoppar en tia i och får ut en random plastbubbla med något litet penntroll eller kanske en studsboll i. Det lär falla killen i smaken.

Tjoflöjt!




Kommentarer
Postat av: Jinglis

Ha ha ha ha, träffsäkert!!!

2011-01-07 @ 09:50:11
Postat av: Janette

ÅÅÅÅÅ denna presenthets som är jämt o ständigt! Men köp kortlek och pennor då. Vissa föräldrar skriver ju önskelistor till sina ungars kompisars föräldrar när dom ska ha kalas och så är det tävling om vem som köpt dyrast present. Sjukt tycker jag. Den där mamman Linda verkar smart.

2011-01-07 @ 11:28:02
Postat av: Anonym

hahaha ja du är bara för rolig som jag alltid säger. Den där tuggummiapparaten är ju hur tuff som helst. Men orka ha den hemma då?? Måhända att han verkar som en liten tuffing med sitt redan välutvecklade hockeyintresse. Men jag om nån vet att hockeykillar är riktiga mjukisar inners inne..

Han behöver leka med annat än boll för annars blir han ju nöööörd. Köp nåt som precis NI vill.(alltså inte Håkan utan du , Andreas o Musse ;) ) Det är ju det som är fint. puss!!

2011-01-07 @ 23:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0