Lovis första fika

Fredagsklubben som består av Sara, Elma, Elise, Musse och jag själv, sammanträdde idag i vanlig ordning. Sara och Elma kunde dock inte närvara (dom var på babysång - töntigt!) så Katja och nykläckta Lovis agerade vikarier.

Efter en frostig promenad sögs vi in på Café Lindahls vid Djäknepark - ett gammalt fik som ingen av oss besökt sedan Dackefejden (år 1542-43 för er som inte hade en aning om när den gick av stapeln). Semlorna i caféts skyltfönstret fungerade som magneter på oss tre förbipasserande kvinns och Musse hade förmodligen blivit precis lika påverkad av dem om han hade haft en aning om vad dom var för något. Han nöjde sig dock med att pilla på en...ehhh.... hmmmm...grej som fanns där.



Semlorna och trevlig ros som smyckade bordet


Elise och Katja dyngar oblygt i sig


Lovis njöt i fulla drag av sin första riktiga fika och ingen kunde ana att hon aldrig hade gjort detta tidigare...

...men det kan ju ha varit nybörjartur.

Hur som haver så har nu både Katja och Lovis valts in i Fredagsklubben med motiveringen att de skötte sig exemplariskt och att Elma behöver en tjejpolare här i livet (hon är nämligen omgiven av toddlers enkom av hankön).



Kommentarer
Postat av: AmerikatSofia

Alltsa vad maste man gora for att fa va med i Fredagsklubben? Prutta ut en unge? Det har ju inte Elise gjort vad jag vet iaf. Jag planerar inte att bidra till okningen av jordens befolkning an pa ett tag (snarare tvartom faktiskt. Det har med att jag forsoker bota HIV ar ju bara en tackmantel. Eg haller jag pa att koka ihop ett sjuhelsike till virus som kommmer fa allt annat dodligt att blekna hehehehee) men gillar att fika. Min muta for att fa vara med utan unge ar att resten av medlemmarna far dela pa min semla. Jag gillar inte gradde.

Vantar nu med spanning pa att en inbjudan dyker ner inom kort. Om inte kan ni istallet forvanta er en liten present fran mig....

2011-01-21 @ 23:46:16
Postat av: AmerikatSofia

...ja alltsa, inbjudan kan ju dyka UPP oxa. Det spelar inte sa stor roll hur den kommer, upp eller ner. Bara den kommer

2011-01-21 @ 23:49:40
Postat av: NONI

HOT och inga visor lixom! I ärlighetens namn så är väl det enda väsentliga kriteriet för att bli invlad i Fredagsklubben, att man ska ha möjlighet att närvara på fredagar (as in ledig under dagtid på fredagar). Sedan ska man vara trevlig, rolig och kunna tillföra något också.



Jag känner att du mycket väl kan platsa i Fredagsklubben utifrån de sistnämnda tre aspekterna, men med tanke på huvudkriteriet kan det ju bli lite svårt. Du skulle kanske kunna vara med på länk? Eller så kan du skicka roliga brev till oss måhända innehållandes trendspaningar från LA, inte allt för svåra qiuzz, dikter, recept eller uppgifter av ett eller annat slag. När du sedan väl befinner dig i Svedala så tar vi för givet att du dyker upp på sammanträdena, kanske surprisingly upphoppandes ur en stor tårta eller dylikt (det vore spexigt).



SNÄLLA, skicka inga HIV-muterade virus på oss!



2011-01-22 @ 09:12:16
Postat av: Sara

Nu undrar jag hur in i ... man kan ha ett fredagsmöte när mer än en tredjedel av deltagarna inte är närvarande. Och som om inte det vore nog så handlar det ju om själva presidiet (och då menar jag i vid mening)

Dock vill jag säga att vi här hemma är mycket nöjda med de nya invalda (chocken över mötet till trots). Hoppas att vi får träffa de nya medlemmarna nästa vecka.

När det gäller kören så är det kul! Du kanske skulle testa och sjunga några strofer du med så kanske du skulle kunna rucka lite på dina fördomar. Förresten så var vi aldrig på sången för vi är sjuka. Punkt.

2011-01-22 @ 16:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0