Kontrasterna är ganska lika

Klockan 14.57

Noni: Ja men visst kan vi ta ett möte med honom om det hela, men du vet lika bra som jag att oavsett vad som sägs och beslutas, så kan han hävda något annat dagen efter när han känner på ett annat vis. Han är djävligt nyckfull, har du inte märkt?!

Andreas: jo men jag sa att vi skulle ha ett möte och han skulle höra av sig när han snackat med sin kompanjon.

Noni: men vad spelar det för roll om han snackar med sin kompanjon? Jag tänker inte låta dom avgöra, som det ser ut nu för VÅR del så är det bäst att dra sig ur. Ekonomiskt sett. Strulmässigt sett.

Andreas: men han tror att vi blåst honom, han sa att han skulle göra livet surt för oss. Sedan sansade han sig visserligen.

Noni: dealen är helt på deras villkor och det passar inte mig, vi har varit djävligt tillmötesgående och ännu är inga papper skrivna och han har ändrat sig hit och ändrat sig dit samtidigt som vi har lagt ned både pengar och tid. Jag hade ett möte med honom REDAN I SEPTEMBER där jag klargjorde ett och annat, snubben måste vara förvirrad. Och vad då göra livet surt för oss, försöka sig på utpressning - han skämmer ju för fan ut sig!

Andreas: ja men sedan lugnade han ned sig...

Noni: jag är i alla fall inte lugn!


Klockan 15.20


Noni: Är det någon som vet varför min son har ett sår i pannan?

Dagisfröknar i kör: näääää vaaaaaaaaaaaa dååååååååå?!

Noni: ja kolla här.

Dagisfröken 1: nej jag har inte sett det...

Dagisfröken 2: nej jag har ingen aning om vad som hänt...

Dagisfröken 3: nej jag var nog inte här...

Noni: har ingen märkt alltså...? Han är ju bara ett år... han måste ju ha gråtit... ganska mycket.

Dagisfröknar i kör: nääääääääääääää vi har iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinte hört något!



Lika. Mycket. Ångest. Över. Båda.


Jag funderar på att gå med i någon sekt helt avskild från världen utanför och bara hänga där, odla potatis och andra grödor, mjölka kor och tro på gud hela dagarna. Skönt!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Neeeeeeeeeee stackars lille Musse! De måste ju ha koll på de allra minsta!

2011-01-12 @ 22:43:22
Postat av: Noni

När jag hämtade igår var dom ute på stora gården och Musse stod ensam vid ett staket och härjade och slog med en spade Det vara bara en fröken ute på hela gården och hon var typ 40 meter bort och hade ansvar över ca 25 ungar själv. Musse hade kunnat slå sig tio ggr utan att hon hört lr sett ngt. ÅNGEST!

2011-01-12 @ 22:49:20
Postat av: Lindow

Men för tusan! Måste kännas jätte svårt.. vad är det för ställe!?

ps. glömde visst skriva vem inlägget över var ifrån, bliv så upprörd ds.

2011-01-13 @ 12:30:52
Postat av: Nilli

ÅNGEST. Vi har inte sökt dagis för Linnea ännu för att vi inte vet om vi får en viss lägenhet eller inte men jag har känt mig rätt redo för att Linnea ska börja på dagis så fort som möjligt men så läser man sånt här här och var om barn som gör sig illa och ingen har någon aning. Nej fy fan, jag skulle blivit vansinnig.



Och det där andra, har nyligen själv blivit utsatt av en hyresvärd som brutit ett avtal vi har och jag finner inte ord för såna människor, även folk som kör med hot. Nej det här med stening kanske inte är så dum idé ändå..

Postat av: Noni

Brutit ett avtal? Men vad FAN!



Jo det känns ju lite jobbigt att dom "stora" tjejerna i sexårsklassen, har mer koll på Musse än vad fröknarna har.

2011-01-13 @ 21:42:36
Postat av: Lindooow

vad är det för dagis o hur ofta o länge är han där?

2011-01-13 @ 22:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0