Being yourself just isn´t enough...

Gustav aka Surbullen och Ingrid, hade förra veckan vänligheten att svänga förbi hos oss på visit och en kaffetår. Meningen var att Johnny också skulle ha varit med så att han och jag skulle få prata ut och gräva ned stridsyxan (ja ni vet ju alla hur det gick sist). "Tyvärr" så kände sig Johnny krasslig, så han blev kvar hemma. Det medförde dock inte att jag fick mer uppmärksamhet av gästerna. Nej de hade enbart ögon för Pyttemänniskan och fånade sig och åmade sig och skrattade åt varenda fjanteri han tog sig för.





Jag slickade till och med Gustav i armhålan vid ett tillfälle, men han brydde sig ändå bara om Musse.




Trots att Musse skedade Gustavs tatueringar, så fick han ändå åka flygplan.



Vad ska egentligen en hund behöva göra för att få lite uppskattning?



Kommentarer
Postat av: Gogge

Men snälla Håkan, helt bortglömd blev du inte. Jag vill minnas att en viss hund blev rejält kliad bakom örat vid upprepade tillfällen

2011-08-09 @ 12:00:04
URL: http://surbullen.blogspot.com
Postat av: Håkan

Det vet jag knappt något om, men nu när jag tänker efter så minns jag dock att det daltades en hel del med Benny. Tycker det är trist att se att han får uppmärksamhet bara för att han själv spelar svår!

2011-08-09 @ 12:58:34
Postat av: Gogge

Benny den tråkmånsen. Han skällde ju mest och var en fegis. Håkan, det smärtar mig en aning att du inte minns de ömhetsbevis jag gav dig.

2011-08-09 @ 13:01:55
URL: http://surbullen.blogspot.com
Postat av: Håkan

jo jag minns, men poängen är att den uppmärksamhet som otacksamma och socialt missanpassade Pyttemänniskan fick, inte går att jämföra med den lilla som riktades mot mig.

2011-08-09 @ 14:10:29
Postat av: Gogge

Ok då förstår jag hur du menar. Jag får försöka bättra mig till nästa gång.

2011-08-10 @ 10:29:02
URL: http://surbullen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0