Feral Children

Jag är fortfarande deprimerad över att doktorandtjänstintervjun gick så uselt. Detta hanterar jag genom att drilla min son. Han ska bli proffs. På ALLT.

Dessa punkter behandlar vi dagligen:
  • Att äta själv med ergonomisk gaffel/sked från Tupperware
  • Stapla klossar

  • Vinka på beställning
  • Ordföråd
Alla ni som vid det här laget börjat mumla något i stil med "hon e ju typ som Michael Jacssons pappa", ska genast tänka om! Träningen går nämligen sådär och anledningen till det stavas håkan. Varför? Jo det ska jag självfallet förklara:
  • I stället för att använda sin gaffel/sked, så stoppar Musse ned hela ansiktet i tallriken
  • Han biter hellre i klossarna än staplar dem
  • Musse tar ett och annat fristående steg då och då, men föredrar att krypa på alla fyra
  • Vinkar gör han, men bara till Håkan
  • Musses första ord är Håkan och när han inte skriker just håKAN, så skäller han precis som Håkan.
Det sistnämnda har jag förträngt i över en månads tid, men nu kan jag inte blunda för det längre. Det första ord som kom ur Musses mun var Håkan och när han inte ropar håKAN så skäller han som Håkan. Det hela känns fördjävligt. Min son influeras av min hund och inte av mig. Detta måsta jag självklart stävja för annars kan det gå illa.




Tur att jag fått upp ögonen för hur ociviliserad min son är. Inget ont som inte för något gott med sig. Nu ska jag viga mitt liv åt att se till så att Musse blir proffs. På allt.

Kommentarer
Postat av: .......

Håkan då, ska du slänga ut honom eller?

2010-10-08 @ 23:12:56
Postat av: Celly

Herre gud vad äckligt!

2010-10-08 @ 23:41:17
Postat av: Anlo

Äckligt vet jag inte om jag skulle kalla det, men obehagligt. Stackars tjej.

2010-10-09 @ 10:12:31
Postat av: Plupp

det är ju bra att Musse tar efter Håkan, för då an ju du dölja dina Michael-Jacssons-pappa-drag, bakom det. För vem som helst skulle börja träna sitt barn om det betedde sig som en jycke.

2010-10-09 @ 10:24:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0