Depretionen omsluter mig...

....som en tjock dimma och snart ser jag inte ens handen framför mig. Intervjun i onsdags gick käpprätt åt fanders. Ungefär trettio minuter av den timmeslånga grillningen på engelska, fokuserades på utfrågning om huruvida jag skulle klara av att intervjua offer för överfallsvåldtäkter. Färdigheter besuttna av en person som varit verksam som psykolog i minimum fyra år, tycktes efterlysas. Jag är samhällsanalytiker med särskilda kunskaper om genusvetenskap och samhällsplanering. Jag är ingen psykolog. Varför blev jag ens ditkallad?

Innan intervjun startade så lämnades jag ensam i rummet ungefär fem minuter. På bordet låg en annan tjejs ansökan vilken jag självklart inte kunde låta bli att snegla på och texten i denna löd något i stil med "då jag studerat psykologi och kriminologi samt arbetat som intervjuare inom psykiatrin under flera år, så är mina färdigheter vad gäller intervjuteknik mycket väl utvecklade". Grattis till henne, hon kommer att få tjänsten. Det ironiska i sammanhanget var att jag skrattade lite för mig själv när jag läste hennes ansökan. Jag tycket verkligen inte att hennes färdigheter var något att komma med i relation till mina. Nu har jag dock ändrat mig och erkänner mig besegrad.

Den där tjejen hade förmodligen heller inget Härj att ta hänsyn till. Jag fick flera frågor ställda på olika vis om hur jag skulle klara av det extrema tempot och alla deadlines, med en ettåring i hasorna. Självklart svarade jag att det inte skulle bli några som helst problem, men jag antar att de inte riktigt lät sig luras. Fan vad bittert det känns att tvingas ställa sig i raden av kvinns som påbörjat en lysande karriär, men skaffade barn och slarvade bort den. Hela denna helg kommer jag ägna åt att sandpappra mig i ansiktet och vagga i badkaret.



Kommentarer
Postat av: Sara

Äh Noni! Om du inte får det så va det inte menat. Sjukt kul att de ringde iaf. Nåt intressant såg de ju!!

Jag är med i jobbletar-träsket och de ringde mig från Zara för en kvalitetstjänst, för 3 veckor sen. de har inte ringt tillbaka, men va fan då va det väl inte meningen då.

SJUKT kul att de tog sig tid och kolla på min CV och lite skönt att slippa riva upp sitt boende och flytta till en liten byhåla och börja om från början.

Det kommer fler erbjudanden.

Du är bäst!!!



/Sara

2010-10-02 @ 15:07:59
Postat av: Linnea

Jag tror att det gick bättre än vad du upplever. Jag vet att du kan om du bara vill. Så har det alltid varit och kommer alltid att vara. Redan som barn var du stark och envis som en liten vässla, tro mig. Hur det än kommer att gå för dig gällande den där intervjuv så är du en vinner som tog dig dit och genomförde den. Nu vet du i allafall att du är sedd och att du har potensial annars hade du aldrig kommit så långt. stor kram till dig!!

2010-10-02 @ 15:59:12
Postat av: linda Liljeblad

O vill bara kramas!!! Även om det inte blir ditt så va du jävla nära. kraaam

2010-10-02 @ 20:34:54
URL: http://[email protected]
Postat av: .....

att va en av tre som blir kallad till intervju till en DOKTORANDTJÄNST är lixom hur stort som helst jui! Försök att va stolt.

2010-10-02 @ 22:28:33
Postat av: Miss Universum

o jag vill påpeka ang. att slarva bort sin karriär att det är inte kvinnorna dom gör det. det är samhället som gör det åt kvinnorna. idioter!

2010-10-03 @ 14:47:45
URL: http://missuniversum.wordpress.com/
Postat av: Noni

Tack för alla stöttande ord, de värmer!



@Sara: jag tror att dom nog inte hörde av sig till dig på grund av hur du stavar ditt namn, de såg i din CV att du stavar med S och inte med Z.



@Linnea: jag söker ju mina jobb med bland annat min magisteruppsats och den hade de läst och ansåg var väldigt intressant, så det är väl en kul grej i alla fall. Men suck...



@Linda: jag vill komma hem till er o se till att Musse får sin beskärda del av mentorernas uppfostran!



@Miss Universum: jo tack, I know the drill. Bittert som fan!

2010-10-03 @ 19:38:35
Postat av: Penny Lee

fast ryck upp dig nu å försök att va nöjd med dig själv. du är säkert bäst för jobbet men dom kanske inte ser det å då får dom skylla sig själva.

2010-10-04 @ 12:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0