Söndagens Playdate i bilder

I söndags sammanfördes A-barnen och det hela inleddes med att Nora och Jenny leverera en present till Musse, så välartat!



Presenten innehöll boken Mamman och den vilda Bebin

Undrar om det var en pik eller om tanken är att den ska fungera som inspirationskälla (som om det skulle behövas...)?

När Musse slitit upp sitt paket (vilket han inte visade någon direkt tacksamhet över) la vi Nora och honom på filten för att de skulle få bekanta sig lite med varandra.

Musse agerade precis som vanligt ångvält och klämde och drog i Nora utan någon som helst finess.

Han slet strumpan av hennes fot och började äta på den (strumpan alltså).

Nora blev en aning chockad över hans framfusighet, men bemötte den med en sval nonchalans.

Därefter var det Håkans tur att göra bort sig.

När Jenny artighetslog mot honom tog han det som en invit och började pussas och slicka henne i näsan.

"Ta det som en komplimang", sa jag krystat käckt men utan att kunna dölja en underton av uppgivenhet...

När Nora prövade Musses gunga sken hon verkligen upp

Strax innan hon och Jenny klev in i hissen för att åka tillbaka till Göteborg, så yppade hon några väl valda ord: trevlig lya och skön gunga, men allvarligt talat - se till att uppfostra dina djur bättre!

Nora, om du läser detta så vill jag förtälja att jag är väldigt glad att du uppskattade gungan och du får låna den precis när du vill. Angående de både djuren så lovar jag att göra mitt bästa. Hälsa morsan och farsan och ta hand om dig och dem tills vi ses nästa gång.


Kommentarer
Postat av: J

Nora låter hälsa att hon är mycket nöjd med hela tillställningen men att hon är jävligt upprörd över det Musse berättade för henne. Hon känner sig förd bakom ljuset av sin egen mamma.

2010-05-04 @ 16:09:56
Postat av: Noni

Ja Musse kan ju inte direkt anklagas för att ha taktkänsla, han manglar ju på och häver ur sig sanningar till höger och vänster. Jag hoppas att re relation inte är allt för skadad efter detta...

2010-05-05 @ 10:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0