Morsan blåser McDonald´s!

På McDonald´s säljes olika sorters kaffe i storlekarna Liten, Mellan och Stor.

(Obs, det där potatisskalet är inte ett bonustillbehör från McDonald´s! På McDonald´s skalas minsann ingen potatis, utan pommen görs av jordknölar som avklätts av små barn i en hälsovådlig fabrik någonstans i Calcutta. Det där potatisskalet kommer från min kompost, Andreas hade slängt muggen där innan jag hunnit fota den. Muggen hör för övrigt hemma i pappersinsamlingens avdelning för hårt papper - epic fail Andreas!).


Både på mellanmuggen och den stora muggen sitter ett litet klistermärke...

...som det är meningen att man ska klistra på ett "kaffekort" som också sitter på muggarna.

Detta kaffekort sparar jag i min plånbok på en väldigt säkert och skyddad plats och klistrar nya märken på i takt med mina latteinköp (ja, jag är en lattemorsa och det tänker jag INTE be o ursäkt för!). När jag fått ihop 4 stycken märken, så får jag som ni ju redan räknat ut en latte GRATIS! Som ni ser ovan så har jag endast ett märke kvar att klistra på innan jag kan använda kortet som betalning!

Var gång jag får tillfälle att betala med ett kaffekort, uppstår en euoforisk känsla inom mig. "En stor latte, det blir ..... kronor!" säger expediten (tyvärr vet jag ej vad en stor kaffe kostar, så det kan jag ej informera er om), varpå jag malligt svarar "nej för det blir det inte alls, det blir nämligen ett kaffekort!!" och så slänger jag triumferande upp den lilla lappen på disken. I det ögonblicket känner jag mig nöjdare än nöjdast, ungefär som om jag blåst hamburgerjätten McDonald´s på en kaffe och det gör mig så lycklig inombords. Det extra fina i kråksången är att jag alltid köper en mellankaffe när jag betalar med cash, men när det vankas en gratiskaffe beställer jag minsann en stoooooooooor!

McDonald´s är så fruktansvärt ägda, ägda av lilla mig! Det hela kan liknas lite vid berättelsen om David och Goliat faktiskt...


Kommentarer
Postat av: Nils

Dom har glasskort på 7eleven nu. Jag HAR betalat både Cappuccino och Magnum Mandel med sådan kort en gång. Jaha det blir 43 kronor!

- Nej jag tror det blir gratis va? Katjing!

2010-05-19 @ 13:54:37
URL: http://www.byggidioterna.blogspot.com
Postat av: Noni

Så djävla lovely! Mitt kaffekort är fullt nu, så idag ska jag inkassera en stoooooor latte! Det nöjda med Donkens kort är att man bara behöver samla 4 märken.

2010-05-20 @ 08:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0