Vad kom först, hunden eller ägget?

Det kom ett mail.

Hej Håkan,

jag besöker din blogg så gott som 23 gånger var dag och du ska veta att du är ett mycket gott föredöme och en sann inspirationskälla. Som liten valp utsattes jag för ett grovt övergrepp och har sedan dess lidit av personlighetsklyvning, tvångstankar och självskadebeteende.



Allt sedan jag började följa din blogg har jag emellertid inspirerats av din styrka och kämpaglöd och ser nu på livet med nya ögon. Det är dig jag nu identifierar mig med och jag kan idag ställa mig framför spegeln och säga till mig själv "NEJ Truls, du är inget ägg. NEJ Truls, du kommer inte att kläckas och komma ut som kyckling". Oavsett vad jag ser i spegelbilden framför mig, så är jag innerst inne nu alltid medveten om att jag är en hund. 

Tack för att du finns Håkan!


Truls, kämpa på, allt kommer bara att bli bättre! Jag hoppas innerligt att hönhelvetet fick det straff som hon förtjänade?!
/Håkan




Kommentarer
Postat av: Tanja

Fast övergrepp är inget att skämta om faktiskt, det är väldigt osmakligt bara.

2010-03-23 @ 22:27:49
Postat av: Micke

Men hallåååååå!!!! Skämtar du eller?

2010-03-24 @ 09:37:00
Postat av: Noni

Lugna ner er nu!!!

2010-03-24 @ 14:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0