Schlagern ja...

I helgen var jag och min käre vän Hilding glödheta av schlagerfeber. Vi höll till hemma hos honom och dinerade på levermousse och ostkrokar. Tidigare benämnde Hilding de sistnämnda "ostbågar", men allt sedan han började avguda en viss Hollywoodfru så kallar han dem nu för ostkrokar.

 Hilding i sin sedvanliga schlagerslips - snyggt!





 
  Jag i läcker fluga och stilig back-slick.
 




Hilding är nykastrerad och höll därmed på Peter Jöback, PUNKT. Först hejade jag själv på Erik Saade för hans dänga är fasligt klatchig och texten tilltalar mig så. Mot slutet av framträdandet kastade han sig dock i en dusch och det var då han förlorade mig (vatten ska undvikas!). Jag började då i stället hålla tummarna för Pernilla Wahlgren och det var tydligen ett väldigt unikt åtagande, men så är jag ju också en krona bland de andra tjugofemöringarna. Både Hilding och jag blev väldigt besvikna när Anna vann, den låten är så långsam att den inte går att dansa tass i tass till.

Vi hade dock en väldigt trevlig kväll och somnade tillslut som två stockar...

    ...Hilding med tungan ute som vanligt...






   ...och jag i min resesäng med flugan på.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0