Grannys B-day

I går gick Mamma, Pyttemänniskan och jag till Mormor för att fira hennes födelsedag. Hon bor på ett ställe där jag egentligen inte är välkommen, men det ger vi alltid blanka fan i och krånglar oss i smyg in via en hemlig ingång på baksidan. En gång när vi var där så försökte en Arggubbe slänga ut mig och han svor och skrek ilsket åt Mamma. Hon låtsades då att hon inte förstod svenska och fällde en hel sjö av gigantiska krokodiltårar, så tillslut lämnade han oss ifred.



Mormor sa som vanligt inte så mycket, me hon var glad över att vi hälsade på henne och hon tyckte att jag var fin i mitt varma täcke.



Pyttemänniskan var otrevlig och sov under hela besöket, men det gjorde inget sa Mormor. Hon förstod att han var trött för hon visste att han hade haft mycket att fundera på den sissta tiden och dessutom så hade han tydligen drömt något otäckt under natten och därmed inte fått så mycket sömn som han behövde.



När vi kom hem åt vi våfflor till Mormors ära. Våfflor, pannkakor samt köttfärssås och spagetti är mina favoriträtter - skriv upp det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0