Musse - bebisen som evolutionen glömde!



Vad då god natt-välling, duracellkanin-välling är ett mer passande namn! I natt klockan 00.33 hivade Musse i sig nästan en hel flaska(!) av denna enligt utsago så sömngivande dryck, men det hindrade honom absolut inte från att ändå vakna vid trehugget och leva rövare. Denna dag började även precis som vanligt klockan 05.47 - ingen skillnad där heller med andra ord.

BVC-Stefan säger att Musse är en överlevare; han sover lätt och var gång han vaknar gör han sig gällande för att se efter så att flocken fortfarande finns omkring honom. Ingen utomstående grottmänniska ska få röva bort honom utan skrik-fight inte, ingen sabeltandad tiger ska få svansa in i vårt crew och slakta fritt!

Det känns lite surt att ha en så pass gammalmodig son måste jag erkänna, vi har ju lås på dörren och de sabeltandade tigrarna är sedan länge utdöda. Hallå evolutionen, kom hit och styr upp det här nu!
Ändra förslagsvis hans alarmfunktion till att varna vid brand i stället och fixa gärna en inställning som ser till att han känner av vad som är stabilt nog för en vinglig bebis att resa sig upp emot, samt att kanten på en säng är något man ska akta sig för.

Kommentarer
Postat av: linda Liljeblad

hahaha jag dööör vilken galanpanna han är. O jag som nästan lova dig att det skulle bli bättre med välling. Man tror man har koll lixom....Musse musse du är ju för pigg...

2010-06-17 @ 08:38:30
URL: http://[email protected]
Postat av: Noni

Det är många som sagt det, inte bara du, men Musse verkar vara lite egen. Han sov ju inte ens som liten spädis! Nu handlar det säkert om att jag helt enkelt måste vänja honom vid att det inte är ok att vakna stup i kvarten om nätterna. Han har gjort det för länge nu och kommit in i det mönstret. Men om jag ska avvänja honom så har jag ett rejält HÄSTJOBB framför mig, för det måste ju innebära att jag inte får ta upp honom när han vaknar utan måste låta honom skrika tills han somnar om. Han lär ju säkert vakna 1000 gånger de första nätterna och skrika om han inte får komma upp, innan han vänjer sig och vem fan pallar det om man heller inte har någon avlastning på dagen? Jag sär, jag sär....

2010-06-17 @ 09:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0