Under de senaste dagarna...

...har jag spenderat en hel del tid vid stugan. Pappa har grävt och grävt och grävt, vilket jag självklart var tvungen att hålla ett vakande öga på. Det är ju viktigt att allt går rätt till så att inga elkablar eller avloppsrör slits av.



Under detta härligt blommiga retroparaflax uppe på min gräsdepå, bevakade jag skådespelet. Det fläktade skönt och paraflaxets fransar dansade trevligt i vinden, men det hade jag inte tid att fokusera på - Pappa behövde ju mina hökögon!



Jag tror faktiskt att jag ska bli bevakare eller betraktare när jag blir stor, jag skulle göra ett noggrant jobb och ha väldigt många konstruktiva åsikter om det jag lägger linserna på. Dessutom har jag ju så stora ögon, vilket är en fördel om man ska stirra.


(Ta er en extra titt på min magnifika rododendron som står där i full blom. Nästan lika fin som mitt paraflax!)

Att sitta och glo kan vara ack så krävande så jag tog en paus för att lägga slagget med snutten en stund.



Jag drömde att Pappa och jag startade upp en betraktarfirma tillsammans...



... och jag tror att det skulle kunna gå riktigt bra för oss om vi så gjorde i verkligheten. Sommaren ut ska jag dock enbart vara bebis, till hösten får vi se vad som händer...






Kommentarer
Postat av: Danny-Boy

låter som ett bra jobb!

2010-06-18 @ 11:31:18
Postat av: linda Liljeblad

Men hur cool pappa har han inte då som har en sån maskin?? Luiz o Ossie är avundsjuka. Deras pappa äger knappt ett verktyg- ännu..

2010-06-18 @ 16:24:13
URL: http://[email protected]
Postat av: Noni

Jag såg en viss pappa på en viss blogg som gick loss med en motorsåg, INTE illa pinkat!

2010-06-18 @ 19:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0