Mösspåtagning!



Sparkpyjamas: name it.

Jag har upptäckt att jag har blivit tunnhårig, på sidorna och bakhuvudet är jag helt kal! Givetvis är jag inte särskilt nöjd över detta och hela gårdagen ägnade jag därför åt att prova diverse huvudbonader för att se vilken eller vilka som passar mig och döljer de hårlösa partierna bäst. 




Denna solhatt från 70-talet har jag ärvt av min far. Trevlig men förstor och vinglig.




Denna mössa har en tant som min moster känner, stickat och jag har en matchande kofta med en snigel på. Trevliga öronlappar men både den och kofta är i dagsläget på tok för rymliga för mig.





Denna gråa hjälmmössa i flece kommer från Kappahl och passar mitt huvud perfekt.  Att den är lättmatchad bör tilläggas till dess fördel, samtidigt som det aningen riviga kardborreknäppen är osmidigt placerat precis under hakan och därmed tillför att minus i omdömeskanten.




Denna björnmössa är härlig att bära utomhus, men blir en aning för varm att hs på sig inomhus. Jag innehar även ett par matchande ramar, vilket tillför hela oufiten lite extra krydda. Både kommer från H&M.








Denna huvudbonad är ett secondhandfynd från Mexx och är väl den mössa som jag känner mig mest kluven inför. Jag vet inte om mudden ska vara uppvikt eller nedvikt och dessutom känns den en smula förstor.


 





En trevlig mössa där hjälmmodellen givits en extra touch genom två topparna. Denna är en gåva från morfar och min första huvudbonad. Tyvärr börjar den bli lite liten, men passar ett tag till perfekt att bära inomhus och under en tjockare mössa utomhus.




Här har vi den största besvikelsen bland alla mina huvudbonader. Den är inköpt på Myrorna för 15 kronor och kommer ursprungligen från Jazzo made in Sweden. Den döljer inte de kala fläckarna och får mig att liknas vid en kantarell = inte särskilt smickrande.




Denna mössa fyllde sin funktion för en tid sedan, men kan idag liknas vid en hätta och döljer därmed inte de kala partierna av mitt huvud. Mössan är en gåva från Ida och Jens.




En trevlig toppluva med funktionella haksnören! Den är tyvärr en smula förstor i skrivande stund och har därför en tendens att glida ned över ögonen på mig.




Här har vi den ultimata mössan - mjuk och len, täcker de kala fläckarna samt öronen och delar av kinderna, fungerar att bär inomhus samt under en tjockare mössa utomhus, rolig kaninimitation, funktionella haksnören och perfekt passform. Mössan är ett secondhandfynd från Myrorna.

Bodyn kommer för övrigt från POP´s eco-kollektion.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0