Som Dorothys röda skor

Jag har en stol som är som Dorothy i Trollkarlen från Oz´s röda skor. Om hon när hon bär skorna slår ihop hälarna tre gånger och uttalar namnet på en plats som hon vill komma till, så hamnar hon där innan hon ens hinner blinka. Skillnaden mellan min stol och Dorothys skor är emellertid att jag inte kan välja vart jag ska landa. När jag blir placerad i stolen somnar jag alltid och vaknar sedan på en helt oförutspådd plats och det är då bara att gilla läget.




Här om dagen placerade mamma mig i stolen och innan jag visste ordet av hade jag somnat. När jag vaknade befann jag mig hemma hos min gudmor och gudfar som spelade och sjöng en hyllningslåt till mig. Trevligt!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0